dsPIC autopiloot
Ma ei tea kuidas ja mida sa logid aga oma masinates olen kahtlaste asjade välja juurimiseks pannud prose logima (või seriali pidi välja saatma) kõike vähegi asjasse puutuvat: sisendandmed, kahtlasemate arvutuste tulemused ja ka otsused, mida nende põhjal vastu võetakse.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Hei,
tänane päev on purilendurite jaoks ideaalne! Päike on, tuult pole. Rohkemaks kui esialgseks tõusuks polnud mootorit vaja, lennuk puudutas korduvalt 350m "lage" ja isegi ületas seda - kuigi ta ei tohi kõrgemal kui 350m termikaid otsida ja lendab niisama ringi, võib ta siiski termikasse sattuda ja siiski tõusta.
Kõrguse graafik (lendasin tund aega + mõned minutid peale maandumiseks):
AndrusK
tänane päev on purilendurite jaoks ideaalne! Päike on, tuult pole. Rohkemaks kui esialgseks tõusuks polnud mootorit vaja, lennuk puudutas korduvalt 350m "lage" ja isegi ületas seda - kuigi ta ei tohi kõrgemal kui 350m termikaid otsida ja lendab niisama ringi, võib ta siiski termikasse sattuda ja siiski tõusta.
Kõrguse graafik (lendasin tund aega + mõned minutid peale maandumiseks):
AndrusK
Ehk hoopis päikesepatarei, et suudaks parda/autopiloodi ära toita ja veidi tõusuks ka
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
kui päikest on, siis on ka tõusvaid õhuvoole ja eraldi päikesepatareisid pole vaja;-)
Samas, õhuvoolude peale ei saa loota - neid pole mitte igal pool ja mitte igal ajal ning tuule korral algpunkti tagasi jõudmine sööb kõrgust. Ikka puhas hobivärk esialgu. Ma huvi pärast proovisin, et mis toimub 6 paiku õhtul ja ka 9 paiku õhtul ja minu lennuk vähemasti ei korjanud üles midagi sellist mis oleks teda tõsta suutnud.
Suur huvi on proovida, et kui kõrgele ta läheks (praktiliselt) ilma piiranguteta, aga selleks tuleb Tallinnast päris kaugele sõita... .. kuhugi Rapla kanti vist oleks päris hea. Ühtlasi kadestan kõiki neid, kes Viljandi ümbruses elavad:-)
AndrusK
kui päikest on, siis on ka tõusvaid õhuvoole ja eraldi päikesepatareisid pole vaja;-)
Samas, õhuvoolude peale ei saa loota - neid pole mitte igal pool ja mitte igal ajal ning tuule korral algpunkti tagasi jõudmine sööb kõrgust. Ikka puhas hobivärk esialgu. Ma huvi pärast proovisin, et mis toimub 6 paiku õhtul ja ka 9 paiku õhtul ja minu lennuk vähemasti ei korjanud üles midagi sellist mis oleks teda tõsta suutnud.
Suur huvi on proovida, et kui kõrgele ta läheks (praktiliselt) ilma piiranguteta, aga selleks tuleb Tallinnast päris kaugele sõita... .. kuhugi Rapla kanti vist oleks päris hea. Ühtlasi kadestan kõiki neid, kes Viljandi ümbruses elavad:-)
AndrusK
tõusva õhuvooluga elektirienergiat ehk ei genereeri siiski Päikesepatareiga saaksid teha, vähemalt teoorias, 24-7 lendava UAV. See oli minu idee ja soovitus. Oleks ju tore eesmärk, et mudel suudaks omal jõul näiteks 12h või 20h õhus püsida. Aga hetkel on sul autopiloodi elektroonika toitmiseks 20h puhul juba päris palju energiat vaja kaasa vedada....
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
mul on jäänud mulje, et 24h lendavad asjad on ikkagi väga spetsiifiliste projektide tulemus. Minu Arus suudab ilma termikata õhus püsida tund - 12 (öö) tunnini on sealt väga pikk maa. Ma huvi pärast vaatasin ka, et kui palju maksaks kohalikest poodidest tellides päikesepaneelid, mis annaks 11V ja 800mA (e-sky laadija parameetrid, kuigi lennuks jääks sellest väheks) - kuskil 27000EEK tuli see summa.
Tõusva õhuvooluga elektrienergia genereerimine - huvitav, kui palju energiat saaks, kui propelleri labasid mitte klappida ja lasta mootoril pikeerides generaatorit mängida? Ei tea küll, et keegi oleks nii teinud, aga kui mul mootoriga 100m tõusuks läheb u. 100mAh, siis midagi võiks ju laskudes tagasi kah saada:-) Et siis termikas tõused ja siis pikeerid alla ja siis jälle termikas tõused, või lendad termikas allapoole, pidurdades(genereerides elektrit) mootoriga:-)
Kasutaks n.ö. "ram air turbine't"
Andrus
mul on jäänud mulje, et 24h lendavad asjad on ikkagi väga spetsiifiliste projektide tulemus. Minu Arus suudab ilma termikata õhus püsida tund - 12 (öö) tunnini on sealt väga pikk maa. Ma huvi pärast vaatasin ka, et kui palju maksaks kohalikest poodidest tellides päikesepaneelid, mis annaks 11V ja 800mA (e-sky laadija parameetrid, kuigi lennuks jääks sellest väheks) - kuskil 27000EEK tuli see summa.
Tõusva õhuvooluga elektrienergia genereerimine - huvitav, kui palju energiat saaks, kui propelleri labasid mitte klappida ja lasta mootoril pikeerides generaatorit mängida? Ei tea küll, et keegi oleks nii teinud, aga kui mul mootoriga 100m tõusuks läheb u. 100mAh, siis midagi võiks ju laskudes tagasi kah saada:-) Et siis termikas tõused ja siis pikeerid alla ja siis jälle termikas tõused, või lendad termikas allapoole, pidurdades(genereerides elektrit) mootoriga:-)
Kasutaks n.ö. "ram air turbine't"
Andrus
Plaanerile kõlbavaid tõusvaid õhuvoole on tegelikult ka pilves ilmaga rohkem kui piisavalt. Tugevus pole muidugi see, mis keskpäeval päikesepaistelise ilmaga. "Surnud õhk" on ainult mere kohal meretuulega ja õhtul väga hilja. See-eest pole siis ka kõvasid langevaid ja nende vältimisoskus on plaanerimehele sama oluline.
Neid diagramme vaadates paistab selle lennuki vajumiskiirus olema peaaegu 1 m/s. Headel plaaneritel on see 0,3-0,4 m/s (vaadake: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2520 ).
"Solarit" saab ka soodsamalt kui kohalikud röövlid ketist välja jätta:
http://www.flexiblesolarzellen.com/inde ... _OEM.php#5
http://store.sundancesolar.com/pofo.html
Suvilasse ostsin eBayst 12v 1A umbes 1K-ga.
Neid diagramme vaadates paistab selle lennuki vajumiskiirus olema peaaegu 1 m/s. Headel plaaneritel on see 0,3-0,4 m/s (vaadake: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2520 ).
"Solarit" saab ka soodsamalt kui kohalikud röövlid ketist välja jätta:
http://www.flexiblesolarzellen.com/inde ... _OEM.php#5
http://store.sundancesolar.com/pofo.html
Suvilasse ostsin eBayst 12v 1A umbes 1K-ga.
Hurraaa, ei saa rõõmu vaka all hoida. AKpiloot rokib täiega. Tänased testlennud turbulentses tuules vaidiiva ja deltaga näitasid AKpiloodi elujõudu. Esimest korda umbes 4 a. otsingute karjääri jooksul oli täna minul tõeline rõõmupäev. Muideks, AK viskab oma deltat pöördega tiiva servast ja kasvõi risti tuulde aga lennuki stabilisatsiooni loogika tuleb sellega toime. Vaatepilt oli imetlusväärne