lennuk ei lenda.
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
propeller on järgmine: graupner slow fly 20-11cm....8-4,5"
ning lennuk on siis selline:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 0c2786baaf
akul on 7 purki(1300)mah
pinget ei saanud kahjuks mõõta, kuna pole testerit
ning pole kindel, kas see aku midagi üldse välja annab enam, üks klemm on täiesti mustaks kärssanud
ning lennuk on siis selline:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 0c2786baaf
akul on 7 purki(1300)mah
pinget ei saanud kahjuks mõõta, kuna pole testerit
ning pole kindel, kas see aku midagi üldse välja annab enam, üks klemm on täiesti mustaks kärssanud
shop.pistik.com
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Proovisin arvutada mootori koormust, voolu tarvet, kuid ei jöudnud märkimisväärsete tulemusteni. Pöhjuseks puudulikud algandmed.
Minu arvutused läksid oluliselt lahku poe lehel olevatest andmetest.
Kui analüüsida poe lehel olevaid andmeid, siis kui 1300 mAh aku peaks käima täis vöimsusega 9 minutit, siis oleks mootori voolutarve ca 6x1,3A=7.8A, mis Speed 400 mootorile täiesti kontimööda. Ehk max kasutatav vöimsus 7.8x8.4V=65.5W.
Korralikud 1300 mAh akud lähevad 8A voolutarbe juures päris soojaks, kuid neid saab rahulikult peos hoida, sama ka mootori kohta. Seega pole temperatuur oluliselt üle 50..60°C. Kui Akude ümber olev kile sulama hakkab, siis peaks temperatuur juba kindlalt üle 150°C olema.
Loomulikult arendab propeller paigal seistes suuremat koormust ja lendamisel väheneb see märkimisväärselt, antud mudeli ja propelleri puhul pakuks välja 10..20% koormuse langu.
Kuivörd eelpoolkirjeldatau ei anna pöhjust "suitsu" tekkeks, siis spekuleeriks edasi.
Teadmata on mulle ikkagi, et milline kolmest komponendist suitsema hakkas, mootor-muundaja-aku. Pildid ja täpne info aitaksid asja kindlati edasi.....
Kunagi oli elektrotehnika öpipoisilt küsitud, et millega käivad, töötavad, elektroseadmed? Peale köikvöimalike variantide väljapakkumist, - pinge, vool, jne..., leidis meister, et köik need vastused muidugi peaaegu öiged, kuid mitte täpsed. Tegelikult käivad elektiseadmed sinakashalli suitsuga.
Kui see välja tuleb, siis ei ole enam "seda" millega käia saaks.
Minu arvutused läksid oluliselt lahku poe lehel olevatest andmetest.
Kui analüüsida poe lehel olevaid andmeid, siis kui 1300 mAh aku peaks käima täis vöimsusega 9 minutit, siis oleks mootori voolutarve ca 6x1,3A=7.8A, mis Speed 400 mootorile täiesti kontimööda. Ehk max kasutatav vöimsus 7.8x8.4V=65.5W.
Korralikud 1300 mAh akud lähevad 8A voolutarbe juures päris soojaks, kuid neid saab rahulikult peos hoida, sama ka mootori kohta. Seega pole temperatuur oluliselt üle 50..60°C. Kui Akude ümber olev kile sulama hakkab, siis peaks temperatuur juba kindlalt üle 150°C olema.
Loomulikult arendab propeller paigal seistes suuremat koormust ja lendamisel väheneb see märkimisväärselt, antud mudeli ja propelleri puhul pakuks välja 10..20% koormuse langu.
Kuivörd eelpoolkirjeldatau ei anna pöhjust "suitsu" tekkeks, siis spekuleeriks edasi.
Teadmata on mulle ikkagi, et milline kolmest komponendist suitsema hakkas, mootor-muundaja-aku. Pildid ja täpne info aitaksid asja kindlati edasi.....
Kunagi oli elektrotehnika öpipoisilt küsitud, et millega käivad, töötavad, elektroseadmed? Peale köikvöimalike variantide väljapakkumist, - pinge, vool, jne..., leidis meister, et köik need vastused muidugi peaaegu öiged, kuid mitte täpsed. Tegelikult käivad elektiseadmed sinakashalli suitsuga.
Kui see välja tuleb, siis ei ole enam "seda" millega käia saaks.
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
mootorile peale vaadates ei saa nagu arugi, et midagi viga oleks, kuigi on ta kinni sulanud oma plastmassist kinnituse külge, ning on ka voolujuhtmed natukene mootori kontaktide küljes sulanud...ning kui näppudega mootori võlli ringi ajada, tundub, et ei ole päris õige, nagu käiks õrnalt vastu kuskile..
kiiruseregu ei saa sealt seest kätte, kuid nii palju, kui näha sealt on, on selle ümber olev kilve vms. ära sulanud..ning õrnalt ka lennuki kere sulatanud
mootori pöörded kustusid vähehaaval ära, alguses mõtlesin, et see on normaalne, sest aku ju tühjeneb, kuid siis tundsin seda jubedat kärsahaisu ja nägin suitsu, ning lükkasin siis mudeli välja ja võtsin aku tagant ära.
kiiruseregu ei saa sealt seest kätte, kuid nii palju, kui näha sealt on, on selle ümber olev kilve vms. ära sulanud..ning õrnalt ka lennuki kere sulatanud
mootori pöörded kustusid vähehaaval ära, alguses mõtlesin, et see on normaalne, sest aku ju tühjeneb, kuid siis tundsin seda jubedat kärsahaisu ja nägin suitsu, ning lükkasin siis mudeli välja ja võtsin aku tagant ära.
shop.pistik.com
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Tõmba nüüd hinge ja räägi uuesti. Otsast peale. Et mille ja kellega üldse tegu.eclipse wrote:No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Miljon miksi.
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Lugesin 5x ja ei saanud jutust aru...loen veeleclipse wrote:No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Et segadust vältida, siis käis lennukikomplekt pistik.com'is garantiiremondis. Nimelt oli mootoril üks hari tükkideks lennanud, õigeminei selle kinnitus. Kuna asendusmootorit laos polnud, siis tuligi oodata, kuni uus Speed 400 mootor kohale jõudis. Garantii korras sai see välja vahetatud, sest originaalmootori rikke põhjust kliendi süüks pidada ei saanud. Nüüd uuesti ilmnenud probleemi uurime esmaspäeval, kui on lennuki või regulaatori või millegi muu põhjus, siis läheb loomulikult garantii korras väljavahetamisele.
NB! Olen pakkunud ka Tasuta kulleriga kojutoimetamist järgmisel päeval peale garantiiremonti, samas on lennuki omanik parema meelega tahtnud ise samal päeval sellele järele tulla.
Loodetavasti saab homme asjale selgust ja lennuki korda...
NB! Olen pakkunud ka Tasuta kulleriga kojutoimetamist järgmisel päeval peale garantiiremonti, samas on lennuki omanik parema meelega tahtnud ise samal päeval sellele järele tulla.
Loodetavasti saab homme asjale selgust ja lennuki korda...
Lauri Laidna - www.pistik.com
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Kurb lugu, kokkuvöttes.
Mida teha, et seda kolmandat korda ei juhtuks?
Mina teeksin nii:
1. Piltidel olev aku tundub öhtal olevat. Kui juba nii kuumaks läinud, et kile maha sulanud, siis pole purkidega midagist teha, üldjuhul. Muretseksin uue aku. Mitte köik AA tüüpi purgid ei sobi. Need peavad ka voolu kannatama.
2. Kontollks, kas olemasolev mootor on vigane vöi töökorras.
Selleks joodaksin muundaja mootori küljest maha ja prooviks teda köigepealt ilma propellerita völlist näpuga ringi ajada. Peaks käima kergelt ja ei tohi kuulda olla mingeid körvalisi hääli, höördumist...jne.
Kui sinnamaale OK ja ka nähtavaid ülekuumenemise jälgi pole, siis prooviksin mootorit otse, mitte täislaetud akult, ilma muundaja ja propelerita möne sekundi.
Mootor peab käima päris körgete pööretega ja ilma körvaliste häälteta.
Kui mootor ringi käib, siis järgmisena möödaksin mootori tühijooksu voolu, ilma koormuseta. Sellel mootoril peaks see kindlalt alla 1A olema.
Kui see nii, ja mootor ilusasti ringi käib, siis suure töenäosusega ka korras.
Kui mootor aga halba häält teeb, vöi ringi ei taha käia vöi tühikäigu vool körge on, siis uus mootor. Önneks need mootorid päris odavad.
3. Kontrolliks regulaatorit. Kui välisvatlusel pole näha ülekuumenemise jälgi, mahapölenud detaile vöi radu trükiplaadil, siis ühendaks mootori regulaatoriga ja vastuvötja külge ning poollaetud aku ka.
Poollaetud akud kasutan seepärast, et see ei anna liialt palju voolu.
Järgnevalt möödaks BEC pinget, kui see 5V piires, siis peaksid ka servod liikuma. Edasi mootor käima, ilma propellerita. Kui käib, siis ka regulaator korras, kui ei, siis viga regulaatoris. Lihtsam uus soetada, kui vanal viga otsida, ka regulaatorid suhteliselt odavad.
4. Kui köik eelnev korras, siis originaalpropeller otsa ja mootor käima ja voolu mööta, mida akust vöetakse. Seda kindlasti ka uute komponentidega enne lendu testida. Kui köik korras tundub olema, siis sama täis akudega proovida.
Kui paigal, koos propelleriga, mootor ca 10A vötab, siis lennu ajal langeb see kusagil 8A peale ja see OK.
Mida teha, et seda kolmandat korda ei juhtuks?
Mina teeksin nii:
1. Piltidel olev aku tundub öhtal olevat. Kui juba nii kuumaks läinud, et kile maha sulanud, siis pole purkidega midagist teha, üldjuhul. Muretseksin uue aku. Mitte köik AA tüüpi purgid ei sobi. Need peavad ka voolu kannatama.
2. Kontollks, kas olemasolev mootor on vigane vöi töökorras.
Selleks joodaksin muundaja mootori küljest maha ja prooviks teda köigepealt ilma propellerita völlist näpuga ringi ajada. Peaks käima kergelt ja ei tohi kuulda olla mingeid körvalisi hääli, höördumist...jne.
Kui sinnamaale OK ja ka nähtavaid ülekuumenemise jälgi pole, siis prooviksin mootorit otse, mitte täislaetud akult, ilma muundaja ja propelerita möne sekundi.
Mootor peab käima päris körgete pööretega ja ilma körvaliste häälteta.
Kui mootor ringi käib, siis järgmisena möödaksin mootori tühijooksu voolu, ilma koormuseta. Sellel mootoril peaks see kindlalt alla 1A olema.
Kui see nii, ja mootor ilusasti ringi käib, siis suure töenäosusega ka korras.
Kui mootor aga halba häält teeb, vöi ringi ei taha käia vöi tühikäigu vool körge on, siis uus mootor. Önneks need mootorid päris odavad.
3. Kontrolliks regulaatorit. Kui välisvatlusel pole näha ülekuumenemise jälgi, mahapölenud detaile vöi radu trükiplaadil, siis ühendaks mootori regulaatoriga ja vastuvötja külge ning poollaetud aku ka.
Poollaetud akud kasutan seepärast, et see ei anna liialt palju voolu.
Järgnevalt möödaks BEC pinget, kui see 5V piires, siis peaksid ka servod liikuma. Edasi mootor käima, ilma propellerita. Kui käib, siis ka regulaator korras, kui ei, siis viga regulaatoris. Lihtsam uus soetada, kui vanal viga otsida, ka regulaatorid suhteliselt odavad.
4. Kui köik eelnev korras, siis originaalpropeller otsa ja mootor käima ja voolu mööta, mida akust vöetakse. Seda kindlasti ka uute komponentidega enne lendu testida. Kui köik korras tundub olema, siis sama täis akudega proovida.
Kui paigal, koos propelleriga, mootor ca 10A vötab, siis lennu ajal langeb see kusagil 8A peale ja see OK.
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Hea kuulda, et asjad soodsas suunas edenemas.
Kui uus mudel käes, siis tasub kindlasti mootorit algul ilma propellerita proovida ja mootori tühijooksu voolu mööta.
Kui see alla 1A, tavaliselt 0,6 kuni 0,8A, siis mootor käib vabalt ja pole sisemisi lühiseid.
Vöimalusel muidugi ka voolu täiskoormusel mööta.
Huvitav oleks kuulda, kuidas asjad edenevad.
Edu!
Mart.
Kui uus mudel käes, siis tasub kindlasti mootorit algul ilma propellerita proovida ja mootori tühijooksu voolu mööta.
Kui see alla 1A, tavaliselt 0,6 kuni 0,8A, siis mootor käib vabalt ja pole sisemisi lühiseid.
Vöimalusel muidugi ka voolu täiskoormusel mööta.
Huvitav oleks kuulda, kuidas asjad edenevad.
Edu!
Mart.
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact:
Olid samad probleemid Graupneri 950mm tiivaga Piperiga. Mootori harjahoidja läks puru, üks mähis lühisesse ja regulaatori transistor kõrbes. Originaalil on Mabuchi RK380PH-4045 (7,2V, 45 mähisekeerdu) mootor. Sellel mootoril on harjahoidjatel kleebitud kummipadjakesed-amortisaatorid. Paistis, et kuumaga oli üks padjake lahti tulnud. Mootori vool ilma propellerita oli 0,38A ja propelleriga(7x3" originaal) ~8A. Oli ka kavatsus harjad propellerikoormusega sisse töötada. Ilmselt on isegi 8A sissetöötamata harjadega mootorile palju. Järgmised mootorid lasin automudelistide kombel vee all sisse töötada. 10 minutit veetopsis 3V pingega ja harjad kuluvad paika. Seejärel puksid õlitada ja veel mõned minutid madalal pingel käia lasta. Rohkem probleeme mootoritega polnud.
Kes tehnikahuviline pole, see võiks:
1. lasta mootoril vähemalt üks akutäis ilma propellerita käia
2. propelleriga kohapeal mitte jõristada
3. mitte mingil juhul kasutada ülemõõdulisi propellereid (ette on nähtud mabuchi380 - 7x4" ja speed400 - 6x3")
4. paigaldada väline magnetrõngas - pistikus müügil
ESC põles läbi kangekaelse start-nupu vajutamisega, kui mootor oli juba tuksis. Originaaltransistor on NEC K3296 (12mOhm, 20V, 35A). Mina asendasin IRFZ48N. No problems.
Minu mudelil oli raskuskese tugevalt paigast ära. Sobiv koht on umbes 45-50 mm tiiva esiservast. Lihtsaim lahendus on mootorikattele jootetina mähkida.
Kui mudel tükkideks on, siis võin rääkida, kuidas edasi tegutseda (simulaator, startimine, konstruktsiooni tugevdamine, remont ja muu igav jura) .
Kes tehnikahuviline pole, see võiks:
1. lasta mootoril vähemalt üks akutäis ilma propellerita käia
2. propelleriga kohapeal mitte jõristada
3. mitte mingil juhul kasutada ülemõõdulisi propellereid (ette on nähtud mabuchi380 - 7x4" ja speed400 - 6x3")
4. paigaldada väline magnetrõngas - pistikus müügil
ESC põles läbi kangekaelse start-nupu vajutamisega, kui mootor oli juba tuksis. Originaaltransistor on NEC K3296 (12mOhm, 20V, 35A). Mina asendasin IRFZ48N. No problems.
Minu mudelil oli raskuskese tugevalt paigast ära. Sobiv koht on umbes 45-50 mm tiiva esiservast. Lihtsaim lahendus on mootorikattele jootetina mähkida.
Kui mudel tükkideks on, siis võin rääkida, kuidas edasi tegutseda (simulaator, startimine, konstruktsiooni tugevdamine, remont ja muu igav jura) .
Ilmselt on mul siiani önneks läinud. Olen kasutanud mitmeid Speed 400 klassi mootoreid, kaasaarvatud Mabuchi 380 mootoreid. Pole ka oluliselt vaeva näinud nende sissetöötamisega. Tösi küll, olen köiki mootoreid ilma koormuseta möne minuti käia lasknud ja pingeid ning voolu möötnud. Ehk on sellest ka küllalt olnud. Nässu on senini mootorid läinud maad puurides vöi ülekoormusest.
Siin infi Mabuchi mootorite kohta. http://homepage.ntlworld.com/edward.mat ... abuchi.htm
Viimasel ajal olen Sped 400 mootoreid küll vaid koos Maxxon 4.4:1 ülekandega kasutanud.
Magnetvoo sulgemiseks möeldud plekkröngas, mootorile peale, annab töesti märkimisväärse effekti. Tarbitav vool väheneb, kuna mootori kasutegur suureneb.
Siin infi Mabuchi mootorite kohta. http://homepage.ntlworld.com/edward.mat ... abuchi.htm
Viimasel ajal olen Sped 400 mootoreid küll vaid koos Maxxon 4.4:1 ülekandega kasutanud.
Magnetvoo sulgemiseks möeldud plekkröngas, mootorile peale, annab töesti märkimisväärse effekti. Tarbitav vool väheneb, kuna mootori kasutegur suureneb.
Kirjutama ajendas see, et harjahoidja purunemise pilt täpselt täpselt sama, kui ALPINE pildil. Graupneri Piperit toodab hiina firma C.C. Lee. Võibolla on mootor ka Mabuchi sarnase markeeringuga aga odavamatest materjalidest koopia.
Tegin mõned lennud Como Drill (MFA Rocket 400, ~25 keerdu) mootoriga. 6x3 prop, 8 NiCd elementi, 16A voolu, 3-4 min. lendu ja pärast tuleb kapoti alt suitsu nagu kauboifilmis koldi torust. Pilt võttis kõhedaks aga mootoriga ei juhtunud midagi.
Veel proovisin 35 keeruga mootorit 7x3 propelleriga. Vool kuskil 12A.
Lendamisel oli siiski optimaalne variant nagu originaalis - 7 NiMH elementi, 45 keeruga mootor ja 7x3 propeller. Harjadega mootorist ilma reduktorita rohkem välja ei pigista.
Mõte oli veel proovida ühe teise lennuki jaoks mõeldud 300 suurusega reduktormootorit 10x4,7 propiga (6Vx6A ja 240g töõmmet). Midagi sarnast on Kyosho Piperil. Aga enne jõudsid Hongkongist kohale LiPo, laadija ja BRL ESC. CDROM mootor oli juba varem valmis.
Veel üks asi tuli meelde - Ameerikas müüakse samasugust asja nime all Shun Da Piper Cub J3. Foorumi aadress on: http://www.rcuniverse.com/forum/m_3312791/tm.htm
Tegin mõned lennud Como Drill (MFA Rocket 400, ~25 keerdu) mootoriga. 6x3 prop, 8 NiCd elementi, 16A voolu, 3-4 min. lendu ja pärast tuleb kapoti alt suitsu nagu kauboifilmis koldi torust. Pilt võttis kõhedaks aga mootoriga ei juhtunud midagi.
Veel proovisin 35 keeruga mootorit 7x3 propelleriga. Vool kuskil 12A.
Lendamisel oli siiski optimaalne variant nagu originaalis - 7 NiMH elementi, 45 keeruga mootor ja 7x3 propeller. Harjadega mootorist ilma reduktorita rohkem välja ei pigista.
Mõte oli veel proovida ühe teise lennuki jaoks mõeldud 300 suurusega reduktormootorit 10x4,7 propiga (6Vx6A ja 240g töõmmet). Midagi sarnast on Kyosho Piperil. Aga enne jõudsid Hongkongist kohale LiPo, laadija ja BRL ESC. CDROM mootor oli juba varem valmis.
Veel üks asi tuli meelde - Ameerikas müüakse samasugust asja nime all Shun Da Piper Cub J3. Foorumi aadress on: http://www.rcuniverse.com/forum/m_3312791/tm.htm
- / / / / /ALPINE
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
- Location: Tallinn
- Contact: