lennuk ei lenda.

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

propeller on järgmine: graupner slow fly 20-11cm....8-4,5"

ning lennuk on siis selline:

http://shop.pistik.com/product_info.php ... 0c2786baaf


akul on 7 purki(1300)mah

pinget ei saanud kahjuks mõõta, kuna pole testerit

ning pole kindel, kas see aku midagi üldse välja annab enam, üks klemm on täiesti mustaks kärssanud
shop.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

tüüre sai liigutada küll, kõik oli korras, aga peale suitsemist ja mootori seiskumist ei tööta enam mitte miski!
shop.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

propeller peaks olema siis selline:

http://shop.pistik.com/product_info.php ... 0c2786baaf
shop.pistik.com
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Esmaspäeval uurime asja!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

selge see
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Proovisin arvutada mootori koormust, voolu tarvet, kuid ei jöudnud märkimisväärsete tulemusteni. Pöhjuseks puudulikud algandmed.
Minu arvutused läksid oluliselt lahku poe lehel olevatest andmetest.
Kui analüüsida poe lehel olevaid andmeid, siis kui 1300 mAh aku peaks käima täis vöimsusega 9 minutit, siis oleks mootori voolutarve ca 6x1,3A=7.8A, mis Speed 400 mootorile täiesti kontimööda. Ehk max kasutatav vöimsus 7.8x8.4V=65.5W.
Korralikud 1300 mAh akud lähevad 8A voolutarbe juures päris soojaks, kuid neid saab rahulikult peos hoida, sama ka mootori kohta. Seega pole temperatuur oluliselt üle 50..60°C. Kui Akude ümber olev kile sulama hakkab, siis peaks temperatuur juba kindlalt üle 150°C olema.
Loomulikult arendab propeller paigal seistes suuremat koormust ja lendamisel väheneb see märkimisväärselt, antud mudeli ja propelleri puhul pakuks välja 10..20% koormuse langu.
Kuivörd eelpoolkirjeldatau ei anna pöhjust "suitsu" tekkeks, siis spekuleeriks edasi.

Teadmata on mulle ikkagi, et milline kolmest komponendist suitsema hakkas, mootor-muundaja-aku. Pildid ja täpne info aitaksid asja kindlati edasi.....

Kunagi oli elektrotehnika öpipoisilt küsitud, et millega käivad, töötavad, elektroseadmed? Peale köikvöimalike variantide väljapakkumist, - pinge, vool, jne..., leidis meister, et köik need vastused muidugi peaaegu öiged, kuid mitte täpsed. Tegelikult käivad elektiseadmed sinakashalli suitsuga.
Kui see välja tuleb, siis ei ole enam "seda" millega käia saaks.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

mootorile peale vaadates ei saa nagu arugi, et midagi viga oleks, kuigi on ta kinni sulanud oma plastmassist kinnituse külge, ning on ka voolujuhtmed natukene mootori kontaktide küljes sulanud...ning kui näppudega mootori võlli ringi ajada, tundub, et ei ole päris õige, nagu käiks õrnalt vastu kuskile..

kiiruseregu ei saa sealt seest kätte, kuid nii palju, kui näha sealt on, on selle ümber olev kilve vms. ära sulanud..ning õrnalt ka lennuki kere sulatanud

mootori pöörded kustusid vähehaaval ära, alguses mõtlesin, et see on normaalne, sest aku ju tühjeneb, kuid siis tundsin seda jubedat kärsahaisu ja nägin suitsu, ning lükkasin siis mudeli välja ja võtsin aku tagant ära.
shop.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mardiga täiesti ühel meelel - nende proppidega ja 7 purgise akuga Speed 400/6V mootorit ära sulata.
Testri saaks 100-200 krooniga ja see tuleks muretseda esimesel võimalusel. Raadiojuhitavaid asju edukalt ilma testrita teha ei saa.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

aga mis siis selle põhjustas?

kas te sellisesse asja siis üldse ei usu nagu seda on tehase praak?
shop.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lennunduses on vaja fakte, siin usk ei aita. Põhjus on olemasolevate andmete järgi viga mootori ja aku vahelises ahelas.
Last edited by [J] on Sun Dec 10, 2006 20:27, edited 1 time in total.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

kiiruseregust ei õnnestunud pilti teha, sest seda ei saa sealt seest kätte.
shop.pistik.com
User avatar
eclipse
Posts: 3
Joined: Sun Dec 10, 2006 21:14

Post by eclipse »

No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Henri
Posts: 47
Joined: Tue Sep 05, 2006 10:32
Location: Tallinn

Post by Henri »

eclipse wrote:No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Tõmba nüüd hinge ja räägi uuesti. Otsast peale. Et mille ja kellega üldse tegu.
Miljon miksi.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

jutt siis piperi lennukist, millest eelnevatel lehekülgedel juttu on.
shop.pistik.com
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Mismoodi see mootor lennukikülge kinnitatud on?
Kas taga on mingi metallplaat või see ainult tundub nii?
Kas saaks ühe terava pildi ka mootorist?

Kuidas ei saa regulaatorit kätte?

K.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

mootor kinnitub plastikust kinnitusega.. ning ma ei hakka regu lahti jootma, kuna viin homme kennuki tagasi
shop.pistik.com
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

eclipse wrote:No olge normaalsed. Selline asi ei saa originaal konditsioonis lennukiga juhtuda! Välisvaatlusel esimest korda tundus, et lennukit on juba kasutatud.
Seda ignoreerides oleme jõudnud selleni, et lennukit jõudnud ühe korra lennutada ja ülejäänud aja oodanud ning lauri vahet sõitnud, mis on ka juba oma tubli pool lennukirahast maksma läinud! Nüüd üle pooleteise kuu, kui lennuki kätte saime, ei jõudnud proovidagi, kui jälle maha pehkis.
Homme hommikul siis uuele katsele ja oodata enam ei plaani!
Lugesin 5x ja ei saanud jutust aru...loen veel :wink:
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

tegu on siis mu vennaga, kes räägib, nagu asjalood on :wink:
shop.pistik.com
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Et segadust vältida, siis käis lennukikomplekt pistik.com'is garantiiremondis. Nimelt oli mootoril üks hari tükkideks lennanud, õigeminei selle kinnitus. Kuna asendusmootorit laos polnud, siis tuligi oodata, kuni uus Speed 400 mootor kohale jõudis. Garantii korras sai see välja vahetatud, sest originaalmootori rikke põhjust kliendi süüks pidada ei saanud. Nüüd uuesti ilmnenud probleemi uurime esmaspäeval, kui on lennuki või regulaatori või millegi muu põhjus, siis läheb loomulikult garantii korras väljavahetamisele.

NB! Olen pakkunud ka Tasuta kulleriga kojutoimetamist järgmisel päeval peale garantiiremonti, samas on lennuki omanik parema meelega tahtnud ise samal päeval sellele järele tulla.

Loodetavasti saab homme asjale selgust ja lennuki korda...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

ma loodan sama :wink:
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Kurb lugu, kokkuvöttes.
Mida teha, et seda kolmandat korda ei juhtuks?

Mina teeksin nii:

1. Piltidel olev aku tundub öhtal olevat. Kui juba nii kuumaks läinud, et kile maha sulanud, siis pole purkidega midagist teha, üldjuhul. Muretseksin uue aku. Mitte köik AA tüüpi purgid ei sobi. Need peavad ka voolu kannatama.

2. Kontollks, kas olemasolev mootor on vigane vöi töökorras.
Selleks joodaksin muundaja mootori küljest maha ja prooviks teda köigepealt ilma propellerita völlist näpuga ringi ajada. Peaks käima kergelt ja ei tohi kuulda olla mingeid körvalisi hääli, höördumist...jne.
Kui sinnamaale OK ja ka nähtavaid ülekuumenemise jälgi pole, siis prooviksin mootorit otse, mitte täislaetud akult, ilma muundaja ja propelerita möne sekundi.
Mootor peab käima päris körgete pööretega ja ilma körvaliste häälteta.
Kui mootor ringi käib, siis järgmisena möödaksin mootori tühijooksu voolu, ilma koormuseta. Sellel mootoril peaks see kindlalt alla 1A olema.
Kui see nii, ja mootor ilusasti ringi käib, siis suure töenäosusega ka korras.
Kui mootor aga halba häält teeb, vöi ringi ei taha käia vöi tühikäigu vool körge on, siis uus mootor. Önneks need mootorid päris odavad.

3. Kontrolliks regulaatorit. Kui välisvatlusel pole näha ülekuumenemise jälgi, mahapölenud detaile vöi radu trükiplaadil, siis ühendaks mootori regulaatoriga ja vastuvötja külge ning poollaetud aku ka.
Poollaetud akud kasutan seepärast, et see ei anna liialt palju voolu.
Järgnevalt möödaks BEC pinget, kui see 5V piires, siis peaksid ka servod liikuma. Edasi mootor käima, ilma propellerita. Kui käib, siis ka regulaator korras, kui ei, siis viga regulaatoris. Lihtsam uus soetada, kui vanal viga otsida, ka regulaatorid suhteliselt odavad.

4. Kui köik eelnev korras, siis originaalpropeller otsa ja mootor käima ja voolu mööta, mida akust vöetakse. Seda kindlasti ka uute komponentidega enne lendu testida. Kui köik korras tundub olema, siis sama täis akudega proovida.
Kui paigal, koos propelleriga, mootor ca 10A vötab, siis lennu ajal langeb see kusagil 8A peale ja see OK.
User avatar
eclipse
Posts: 3
Joined: Sun Dec 10, 2006 21:14

Post by eclipse »

Seda saab kunagi hiljem tehtud, kui garantii enam ei kehti :D

Garantiikorras päris seda sulanud lennukit enam tagasi ei sooviks!
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

igal juhul on mure murtud ning lennuk juba koheavarsti käes :) :wink:
shop.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hea kuulda, et asjad soodsas suunas edenemas.

Kui uus mudel käes, siis tasub kindlasti mootorit algul ilma propellerita proovida ja mootori tühijooksu voolu mööta.
Kui see alla 1A, tavaliselt 0,6 kuni 0,8A, siis mootor käib vabalt ja pole sisemisi lühiseid.
Vöimalusel muidugi ka voolu täiskoormusel mööta.

Huvitav oleks kuulda, kuidas asjad edenevad.

Edu!
Mart.
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

kui mudel käes, siis katsun ära mõõta ja annan siis siin teada, kuda asjad on :wink:
shop.pistik.com
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Olid samad probleemid Graupneri 950mm tiivaga Piperiga. Mootori harjahoidja läks puru, üks mähis lühisesse ja regulaatori transistor kõrbes. Originaalil on Mabuchi RK380PH-4045 (7,2V, 45 mähisekeerdu) mootor. Sellel mootoril on harjahoidjatel kleebitud kummipadjakesed-amortisaatorid. Paistis, et kuumaga oli üks padjake lahti tulnud. Mootori vool ilma propellerita oli 0,38A ja propelleriga(7x3" originaal) ~8A. Oli ka kavatsus harjad propellerikoormusega sisse töötada. Ilmselt on isegi 8A sissetöötamata harjadega mootorile palju. Järgmised mootorid lasin automudelistide kombel vee all sisse töötada. 10 minutit veetopsis 3V pingega ja harjad kuluvad paika. Seejärel puksid õlitada ja veel mõned minutid madalal pingel käia lasta. Rohkem probleeme mootoritega polnud.
Kes tehnikahuviline pole, see võiks:
1. lasta mootoril vähemalt üks akutäis ilma propellerita käia
2. propelleriga kohapeal mitte jõristada
3. mitte mingil juhul kasutada ülemõõdulisi propellereid (ette on nähtud mabuchi380 - 7x4" ja speed400 - 6x3")
4. paigaldada väline magnetrõngas - pistikus müügil

ESC põles läbi kangekaelse start-nupu vajutamisega, kui mootor oli juba tuksis. Originaaltransistor on NEC K3296 (12mOhm, 20V, 35A). Mina asendasin IRFZ48N. No problems.

Minu mudelil oli raskuskese tugevalt paigast ära. Sobiv koht on umbes 45-50 mm tiiva esiservast. Lihtsaim lahendus on mootorikattele jootetina mähkida.

Kui mudel tükkideks on, siis võin rääkida, kuidas edasi tegutseda (simulaator, startimine, konstruktsiooni tugevdamine, remont ja muu igav jura) :wink:.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Ilmselt on mul siiani önneks läinud. Olen kasutanud mitmeid Speed 400 klassi mootoreid, kaasaarvatud Mabuchi 380 mootoreid. Pole ka oluliselt vaeva näinud nende sissetöötamisega. Tösi küll, olen köiki mootoreid ilma koormuseta möne minuti käia lasknud ja pingeid ning voolu möötnud. Ehk on sellest ka küllalt olnud. Nässu on senini mootorid läinud maad puurides vöi ülekoormusest.
Siin infi Mabuchi mootorite kohta. http://homepage.ntlworld.com/edward.mat ... abuchi.htm
Viimasel ajal olen Sped 400 mootoreid küll vaid koos Maxxon 4.4:1 ülekandega kasutanud.
Magnetvoo sulgemiseks möeldud plekkröngas, mootorile peale, annab töesti märkimisväärse effekti. Tarbitav vool väheneb, kuna mootori kasutegur suureneb.
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kirjutama ajendas see, et harjahoidja purunemise pilt täpselt täpselt sama, kui ALPINE pildil. Graupneri Piperit toodab hiina firma C.C. Lee. Võibolla on mootor ka Mabuchi sarnase markeeringuga aga odavamatest materjalidest koopia.

Tegin mõned lennud Como Drill (MFA Rocket 400, ~25 keerdu) mootoriga. 6x3 prop, 8 NiCd elementi, 16A voolu, 3-4 min. lendu ja pärast tuleb kapoti alt suitsu nagu kauboifilmis koldi torust. Pilt võttis kõhedaks aga mootoriga ei juhtunud midagi.

Veel proovisin 35 keeruga mootorit 7x3 propelleriga. Vool kuskil 12A.

Lendamisel oli siiski optimaalne variant nagu originaalis - 7 NiMH elementi, 45 keeruga mootor ja 7x3 propeller. Harjadega mootorist ilma reduktorita rohkem välja ei pigista.
Mõte oli veel proovida ühe teise lennuki jaoks mõeldud 300 suurusega reduktormootorit 10x4,7 propiga (6Vx6A ja 240g töõmmet). Midagi sarnast on Kyosho Piperil. Aga enne jõudsid Hongkongist kohale LiPo, laadija ja BRL ESC. CDROM mootor oli juba varem valmis.

Veel üks asi tuli meelde - Ameerikas müüakse samasugust asja nime all Shun Da Piper Cub J3. Foorumi aadress on: http://www.rcuniverse.com/forum/m_3312791/tm.htm
User avatar
/ / / / /ALPINE
Posts: 120
Joined: Mon Oct 30, 2006 18:38
Location: Tallinn
Contact:

Post by / / / / /ALPINE »

simulaatori peal olen kätt päris palju harjutanud, ning pole probleeme olnud, kuid võiksid täpsemalt rääkida, kuidas ma saaksin kindlaks teha, et kas mul on raskuskese paigas või mitte?





Richard.
shop.pistik.com
Post Reply