MK-17 ja nitrometaan

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

MK-17 ja nitrometaan

Post by silver »

Tere
Juhtus nii , et jupp aega pole millegiga tegelenud ja tegevusettus hakkas lõpuks suisa piinama ja nimelt sellistel aegadel tekkib hästi palju lolle mõteid ja nii jäi riiulil silma MK-17, kuna siin pistikus on kunagi küsitud , et millega see imevidin töötab ja kas kütet on võimalik saada, siis tuli mõte , et miks mitte proovida metanooli.
Sai siis mootor riiulilt alla taritud ja silinder legoks lammutatud, ega muud polnudki , kui et silindri peale ( punn millega reguleerida surve astet) sai puuritud sobiv auk 6mm-se keerme jaoks , kuhu sai keeratud hõõgküünal , samuti tuli minema visata silindri alumiin katte pealt surveaste reg. kruvi , sinna läks auk 10-se puuriga.
Ja oligi kogu pidu, mootor tagasi kokku ja proovima. Meele tegi kohe heaks , kui mootor käima hüppas. Nii et nägemist eeter.
Kindlasti leidub kes küsib, et milleks seda putitamist üldse vaja ,kuid vastus on üsna lihtne, vähemalt on proovitud ja töötab ja kui kellegil on mootor aga pole kütet , siis on lootus ikkagi see vana legend käima saada ja muide , käivitub ja töötab paremini, kui originaal küttega.
Selline lugu siis, ja lugubidamine sellele kes viitsis lugeda:):)
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Lahe, et tööle said, kui ühe või paar pilti ka viskaks oleks eriti viis! :)
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Lahe, et tööle said, kui ühe või paar pilti ka viskaks oleks eriti viis!
Tegelikult oli plaanis video ülesse riputada , aga peab paar päeva ootama :)
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

muidugi surveastme pead kuidagi täpselt paika ajama, sest too kontrakolb jääb ju kõige ülemisse asendisse ja siis ei pruugi kogu powerit kätte saada. :D
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Asja hea külg on see , et surveastet saab ka nüüd reguleerida , ainult et peab sutsu rohkem vaeva nägema , nimelt tuleb mängida seibidega , seibid lähevad 9,5*12,5+paras paksus , mis just talle meelejärgi on :) ,ühesõnaga kõik toimub proovimise teel.
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad. Üleüldse peaks kasutama kastoor õli mis mootori tihedamaks teeks, nitro sees on minuteada teised õlid. Ega tast erilist töölooma ilmselt ei saa :D
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Enamus OS'i mootorid kuni 15cc'ni on samuti rõngasteta(va helikopteri omad), ei ütleks et nad töökindlad pole. :wink:
Last edited by mart63 on Tue Feb 09, 2010 22:41, edited 1 time in total.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

aretaja wrote:ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad
Ei maksa asjatundmatut juttu levitada! Mõni alustaja hakkab veel uskuma.
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

[J] wrote:
aretaja wrote:ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad
Ei maksa asjatundmatut juttu levitada! Mõni alustaja hakkab veel uskuma.
lääne mootoritega pole kokku puutund, aga vene nitrokad kasutasid küll palju rõngaid, isegi 5cc mootoril (nimi ei tule hetkel meelde) olid rõngad.
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

ajaaa, veel et väga töökindel ta ka pole, sest kolvirõngad puuduvad.
Eks paistab ja ega midagi kaotada ka pole, teen kena rakise ja lasen tublisti töötada :wink:
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mõõda mõne "levinuma" propiga pöörded ära, saab ligikaudse võimsuse teada :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Pööretelugeja on just see asi mis veel puudub töörista komplektist , kuid eks homme näeb mida see mootor õieti suudab :twisted:
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Katsu siis RC karbuss ka talle pepusse monteerida. 8)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Salvesta heli ka, sealt näeb (kuuleb) pöörded ära sageduse järgi :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

tegelikult pole see miski ime

osadel mootoritel oli olemas mõlema kütusevariandi varustus komplektis:
teine silindri kaan küünlaga ja kontrakolb diisli jaoks survekruviga kaanele
Meteor, MDSid jne.
üldiselt siis sumpsilõõriga mootoritel
kogun vanu vene lennukimootoreid
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mina kunagi forseerisin üht MK-17 mootorit. Kolb kaalub 5,5 grammi ja õõnestasin selle 3,5 grammiseks. Tulemuseks oli diislina 15000 p/min ja päris kena hääl. Häda ainult, et nad on päris logud, laagrid ei püsi pesades, keps kulub ruttu ära, siiber samuti jne. See hea aeg jäi tal päris lühikeseks.
Automehed kasutasid neid võistlustel ja neil olid NSVL ajal head teadmised ühe MK-17 mootori üleslöömiseks.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

Image

Image

Image

Image

Image
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Siin siis ka pildid sellest mootorist , tänud seriffile kes aitas pildid siia panna.
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

ega pööretest pole veel sotti saanud?

muide mujal veel mässatakse, et nitromootor diislina tööle saada :D ja veel suisa taimeõliga, igasugu hübriide aretatakse
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Sai teda kräunutatud umbes pool tundi ja peale seda hakkas keps ôhtale
minema , see sai asendatud endal voolitud kepsuga ja töötas teine veel
umbes tunni, kuid seda ilusat mootori laulu välja ei vôlunud ja kuna
jälle sutsu kiired ajad siis nii ta sinna kapipeale tagasi rändas , uut päeva
ootama:)
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Post Reply