Aprill 2011

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Aprill 2011

Post by Andu »

Märtsi teemast kujunes läbu, aga uus kuu on ju vahepeal alanud, jätkaks siit lennutamisteemat.
Eile jalutasin esimest korda mSR-i värskes õhus (ei ole aprillinali) ning täna käisime Harku järves lendamas. Olin esimene, kes kohale jõudis ning alguses ei paistnudki kõik nii hull - natukene sulalund, mõned lombid ja lennuväljal kerge vesi kui mitte öelda, et niiskus.
Kuna kevad tahab kangesti talve seljatada, siis tingimused muutusid üsna kähku. Mõne ajaga sai lennuplatsist järv:
Image
Paparatšod tegid oma tööd ning käisid Mareki auto juures luurel. Saime ka fotosüüdistuse tema uuest Sbachist vms:
Image

Ps! Kui pildid on liiga suured, asendan linkidega.

Ilmateadet vaadates võib karta, et Harkus enam varsti lendamas käia ei saa - ka mitte veesuusaga.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Mis tõugu see keskmine , F3A kujuga lennuk on?
P28A- FPV
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Ehk on Iconic-EP
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

TWM Groovy 50 3A
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Vaatan, et paparatso on miskit huvitavat pildile saanud :)
Täna oli vist viimane kord see aasta Harkul lendamist. Lombid muutusid jää peal iga tunniga suuremaks. Lennukid said maandudes korraliku pesu. Sbachi ei hakanud seal vees katsetama. Hääled siiski sisse said Lauri aias. Mootor töötab hästi ja stap on kinni. Kõik valmis, kui vaid koha ja ilma leiaks.

Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk. Raskuskese nüüd paigas. Nihutati akud ette poole ja mootor ka nii palju kui sai. Samas on koormatus vist ikka suur. Tiiba on vähe ja klaaskiust kere on raske. Olen kunagi sarnase hiinakaga mässanud. Too oli küll Extra 300 CMP (China Model Production) aga tüüp ei loe tundub. Tiib on ka õhuke. Mis ta siis keeruline on? Variseb jubedalt! Täna sai Kuno ka seda tunda, mida mina reedel kaks korda tundsin. Kunol juhtus see veel suht madalal ka. Õnneks lennuk terve. Kõik korrad siiani õnnek pöörisest välja toodud lennuk edukalt. Ainuke ravi - kiire lend! Eriti ohtlik allatuult pöörded vähesel kiirusel. Matsa pidi kodus tiiva pindala ja lennuki kaalu välja arvutama. Ootan huviga.

Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?

Submarine Calmato mootori timmisime tema juures nii ära, et ma pole veel paremini tuksuvat mootorit näinud.

Andu kutsus homme kuhugi Jõelähtme kiriku ja mingi golfiklubi kanti asfaltile lendama. Liiklust ei pidanud olema ja 2 km sirge puhas asfalt laiutavad. Oleks vaid ilma homme.

Juhin tähelepanu ka Andu esimesel pildil kui kena ohutu kõik on! Laager taga, lendurid seljaga laagri poole ja seisavad lähestikku!
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk
ebameeldivalt käitub jah :evil: Variseb vastikult pöörisesse ja välja tulla ei taha - välja tuleb,kui anda kõrgustüüri alla ja ka siis pika viivitusega.Probleem ilmne ülekaalulisus ja nõrk mootor.Propi valikuga saime enam-vähem ta lendama,aga ohtlik on ta ikkagi.Lennuki kaaluks öeldi olevat ca 3kg :!: ,arvan et mootori staatiline tõmme palju seda ei ületa ja siis ongi nii,et kui on vaja vedada,siis pole seda jaksu kusagilt võtta :roll: ,ainult hooga 8) Sain aru,et mootor veel suht uus-ehk hakkab vähe aja pärast paremini vedama.
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

ma mõttlesin,et kes tahab harkul lennata las ehitab endale vesilennuki see ei karda seda järve :lol:
Hea mõtte ju :twisted:
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Lühem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7774ef.jpg
Pikem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 1353cb.jpg

Ups! Tegin ühest sirgest kahes kohas pilti.
Last edited by Andu on Sun Apr 03, 2011 18:53, edited 2 times in total.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Vägev! Kui liiklust tõesti seal ei ole, siis ju väga hea koht! Vaatame kuidas hommikul ja lõunal ilm on.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Sain eile ära proovida, kaua 2200mAh aku vastu peab mu Radiani peal. Kokkuvõte siis. Lennuaeg 26min. (sellest mootorita umbes 5 min.) Läbitud distants 13km. Pole paha :) http://www.vimeo.com/21854667
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Marek wrote: Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?
Mismoodi sai lahti!!! Kas läks samuti omapead?
Ehk on tõesti Harkus mingid anomaaliad.
Last edited by Kpe on Mon Apr 04, 2011 16:28, edited 1 time in total.
User avatar
roos
Posts: 38
Joined: Tue Oct 21, 2008 9:43

Post by roos »

Kus täpsemalt see jõelähtme kiriku - golfiklubi vaheline tee asub? Tuleks ka võibolla oma kopteriga.

Kas keegi on üldse minemas sinna?

Roos
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

ussimuna wrote:Pole paha
Kaugeim punkt 3 km :?: Kas juhtimise saatja on 2G4 ja oli ka suundantenniga? Tagasi oskaks lennuk ka ise lennata?
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

[J] wrote:Kas saatja on 2G4 ja oli ka suundantenniga? Tagasi oskaks lennuk ka ise lennata?
Ei 35MHz Futaba 9c ja r319dps. Tagasi ise ei tule :wink:
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Marek, Lauri, Tarmo ja Andu lähevad Jõelähtmesse.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

eiei ma ei nori..aga..kuidas saab kaotada lennukiga sideme nii et seda enam ei leia kah,,seda enam et lagedal platsil? mis kõrgustel ja kaugustel te siis lendate?
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Eilne tühi tee täitus täna entusiasmi täis ja tuult trotsivate lenduritega.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3ffe15.jpg
Lendasid Calmato, Acromaster, Piper ja miski kodukootud isend. Marek tõestas, et Piper lendab ka tagurpidi e. saba ees.

Siiski oli kerge liiklus peal. Ütleks, et 15 minuti kohta auto.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ma ka ei nori kyylik aga kust sa loed, et lennukit ei leitud enam?

Jõelähtmel see sirge tee seal on tõesti minimaalse liiklusega. Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel. Täna oli õnneks teega paralleelne tuul, nii et väga hull ei olnud. Kuniks Piibe asfalt väljas või Kollane rohekas on see koht üks arvestatav variant. Isegi kui mõni auto sõidab seal, siis on seda kaugele näha.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

:D ups jh. minu viga,ma mingipärast arvasin et ei leitud enam..:D see kyll läheb sellest teemast välja aga ml on juhtunud nii et kui puldil hakkavad patakad tühjaks saama siis on lennuki mootor end välja lülitanud.kas juhus(mootori rike vms.)v.patareide pärast?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

kyylik wrote::D ups jh. minu viga,ma mingipärast arvasin et ei leitud enam..:D see kyll läheb sellest teemast välja aga ml on juhtunud nii et kui puldil hakkavad patakad tühjaks saama siis on lennuki mootor end välja lülitanud.kas juhus(mootori rike vms.)v.patareide pärast?
Khmm, läeb offtopic kätte, aga võtmesõnaks võiks olla failsafe.
"Targematel" vastuvõtjatel on võimalik ette õelda, et mis asendisse signaali kadumisel miski servo (ka ESC on servo) tuleb sättida. Kui saatja "dieedil", siis signaali kadumine üsna tõenäoline :evil:


PS. Varasemast teemast kah OT juttu: On ka mudeleid täitsa "ära kaotatud" ning kui ma õieti mäletan, siis ka plaanerivõistlustel eelmine aasta täiesti valet mudelit juhitud (oma mudel kaotati ära, ning leiti paar päeva hiljem ikkagi üles). Plaaner on suures kõrguses suht kerge silmist kaduma pilvede vahel. Seepärast ka raudne reegel - lennates jälgi ALATI ja AINULT oma mudelit.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel
suure mudeliga seal startida-maanduda on riskantne.Käisin pühapäeval ka korraks Piibe mnt vaatamas - kui samas vaimus jätkub,arvan,et nädala lõpuks on rada puhas.Pühapäeval oleks seal olnud hea suuskadega toimetada - u 10 cm kõva ja siledat lund oli rajal,samas ta nii kõva ka ei olnud,et ratastega hakkama saada.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Emhi, ilm.ee ja accuweatheri andmetel on homme selle nädala kõige rahulikum ilm. Kas on kedagi, kes ühineks ja läheks lendama kuskile? Kohta ei oska öelda - läheks sinna, kus hetkel kõige parem on. Mõtlen siiski pärast tööpäeva.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Nüüd tiivad mõõdetyd ja tiivad kokku 27,31dm2 + kere pind tiibade vahel?seda 5dm2
Kaalu kuskil 2,5-2,8 kg. ehk siis puhta tiivapinna dm2 kohta 91,54 -102,52g.

Saan kaalu veel vähendada suuskade arvelt umbes 200g. ehk siis jääbki kuskil 2,4-2,6kg vahele. Eks siis ole näha kuidas käitub.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ilm super,kas on kuhugi minek ka täna.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Matsa wrote:Nüüd tiivad mõõdetyd ja tiivad kokku 27,31dm2 + kere pind tiibade vahel?seda 5dm2
Kaalu kuskil 2,5-2,8 kg. ehk siis puhta tiivapinna dm2 kohta 91,54 -102,52g.

Saan kaalu veel vähendada suuskade arvelt umbes 200g. ehk siis jääbki kuskil 2,4-2,6kg vahele. Eks siis ole näha kuidas käitub.
No vot, siit ka see keeruline käitumine lennuki poolt. Sbachil nt tuleb vastav arv 66.5 g dm2 kohta.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Mina ja Matsa liigume vist pärast tööpäeva kuskile Kollase juurde, põllu kohale lendama. Et mitte vist päris Kollasele, aga kuskile lähedale.
Last edited by Andu on Wed Apr 06, 2011 13:26, edited 2 times in total.
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Ervin2 wrote:Ilm super,kas on kuhugi minek ka täna.
Mina lähen just maja ette katsetama just uuesti valmis saanud T-Rex450 kopterit, mis eelmine aasta suvelõpus hämaras lennates gravitatsioonile alla vandus....
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

No vot, siit ka see keeruline käitumine lennuki poolt. Sbachil nt tuleb vastav arv 66.5 g dm2 kohta.


Nüüd siis kaalu vähendama, et lennuk natukenegi paremini käituma saada.
Usun, et saan kaalu kuskil 80g dm2 kohta, kuid see vist ka lagi.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Minu Extral on ka pinnakoormatus kusagil 100g/dm2 juures - ta on ka ülekaaluline,aga suure mudeli puhul on olukord vähe teisem.Ka on ilmselt mootori staatiline tõmme mdagi muud - mudel kaalub ca 7kg aga mootor jaksab vedada 12,5 kg.Huvitav palju see Yak-i mootor tõmmata jaksab :idea:
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Kas nädalavahetusel keegi Viljandis või lähedal lendab?
Post Reply