Aprill 2011
Aprill 2011
Märtsi teemast kujunes läbu, aga uus kuu on ju vahepeal alanud, jätkaks siit lennutamisteemat.
Eile jalutasin esimest korda mSR-i värskes õhus (ei ole aprillinali) ning täna käisime Harku järves lendamas. Olin esimene, kes kohale jõudis ning alguses ei paistnudki kõik nii hull - natukene sulalund, mõned lombid ja lennuväljal kerge vesi kui mitte öelda, et niiskus.
Kuna kevad tahab kangesti talve seljatada, siis tingimused muutusid üsna kähku. Mõne ajaga sai lennuplatsist järv:
Paparatšod tegid oma tööd ning käisid Mareki auto juures luurel. Saime ka fotosüüdistuse tema uuest Sbachist vms:
Ps! Kui pildid on liiga suured, asendan linkidega.
Ilmateadet vaadates võib karta, et Harkus enam varsti lendamas käia ei saa - ka mitte veesuusaga.
Eile jalutasin esimest korda mSR-i värskes õhus (ei ole aprillinali) ning täna käisime Harku järves lendamas. Olin esimene, kes kohale jõudis ning alguses ei paistnudki kõik nii hull - natukene sulalund, mõned lombid ja lennuväljal kerge vesi kui mitte öelda, et niiskus.
Kuna kevad tahab kangesti talve seljatada, siis tingimused muutusid üsna kähku. Mõne ajaga sai lennuplatsist järv:
Paparatšod tegid oma tööd ning käisid Mareki auto juures luurel. Saime ka fotosüüdistuse tema uuest Sbachist vms:
Ps! Kui pildid on liiga suured, asendan linkidega.
Ilmateadet vaadates võib karta, et Harkus enam varsti lendamas käia ei saa - ka mitte veesuusaga.
Vaatan, et paparatso on miskit huvitavat pildile saanud
Täna oli vist viimane kord see aasta Harkul lendamist. Lombid muutusid jää peal iga tunniga suuremaks. Lennukid said maandudes korraliku pesu. Sbachi ei hakanud seal vees katsetama. Hääled siiski sisse said Lauri aias. Mootor töötab hästi ja stap on kinni. Kõik valmis, kui vaid koha ja ilma leiaks.
Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk. Raskuskese nüüd paigas. Nihutati akud ette poole ja mootor ka nii palju kui sai. Samas on koormatus vist ikka suur. Tiiba on vähe ja klaaskiust kere on raske. Olen kunagi sarnase hiinakaga mässanud. Too oli küll Extra 300 CMP (China Model Production) aga tüüp ei loe tundub. Tiib on ka õhuke. Mis ta siis keeruline on? Variseb jubedalt! Täna sai Kuno ka seda tunda, mida mina reedel kaks korda tundsin. Kunol juhtus see veel suht madalal ka. Õnneks lennuk terve. Kõik korrad siiani õnnek pöörisest välja toodud lennuk edukalt. Ainuke ravi - kiire lend! Eriti ohtlik allatuult pöörded vähesel kiirusel. Matsa pidi kodus tiiva pindala ja lennuki kaalu välja arvutama. Ootan huviga.
Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?
Submarine Calmato mootori timmisime tema juures nii ära, et ma pole veel paremini tuksuvat mootorit näinud.
Andu kutsus homme kuhugi Jõelähtme kiriku ja mingi golfiklubi kanti asfaltile lendama. Liiklust ei pidanud olema ja 2 km sirge puhas asfalt laiutavad. Oleks vaid ilma homme.
Juhin tähelepanu ka Andu esimesel pildil kui kena ohutu kõik on! Laager taga, lendurid seljaga laagri poole ja seisavad lähestikku!
Täna oli vist viimane kord see aasta Harkul lendamist. Lombid muutusid jää peal iga tunniga suuremaks. Lennukid said maandudes korraliku pesu. Sbachi ei hakanud seal vees katsetama. Hääled siiski sisse said Lauri aias. Mootor töötab hästi ja stap on kinni. Kõik valmis, kui vaid koha ja ilma leiaks.
Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk. Raskuskese nüüd paigas. Nihutati akud ette poole ja mootor ka nii palju kui sai. Samas on koormatus vist ikka suur. Tiiba on vähe ja klaaskiust kere on raske. Olen kunagi sarnase hiinakaga mässanud. Too oli küll Extra 300 CMP (China Model Production) aga tüüp ei loe tundub. Tiib on ka õhuke. Mis ta siis keeruline on? Variseb jubedalt! Täna sai Kuno ka seda tunda, mida mina reedel kaks korda tundsin. Kunol juhtus see veel suht madalal ka. Õnneks lennuk terve. Kõik korrad siiani õnnek pöörisest välja toodud lennuk edukalt. Ainuke ravi - kiire lend! Eriti ohtlik allatuult pöörded vähesel kiirusel. Matsa pidi kodus tiiva pindala ja lennuki kaalu välja arvutama. Ootan huviga.
Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?
Submarine Calmato mootori timmisime tema juures nii ära, et ma pole veel paremini tuksuvat mootorit näinud.
Andu kutsus homme kuhugi Jõelähtme kiriku ja mingi golfiklubi kanti asfaltile lendama. Liiklust ei pidanud olema ja 2 km sirge puhas asfalt laiutavad. Oleks vaid ilma homme.
Juhin tähelepanu ka Andu esimesel pildil kui kena ohutu kõik on! Laager taga, lendurid seljaga laagri poole ja seisavad lähestikku!
ebameeldivalt käitub jah Variseb vastikult pöörisesse ja välja tulla ei taha - välja tuleb,kui anda kõrgustüüri alla ja ka siis pika viivitusega.Probleem ilmne ülekaalulisus ja nõrk mootor.Propi valikuga saime enam-vähem ta lendama,aga ohtlik on ta ikkagi.Lennuki kaaluks öeldi olevat ca 3kg ,arvan et mootori staatiline tõmme palju seda ei ületa ja siis ongi nii,et kui on vaja vedada,siis pole seda jaksu kusagilt võtta ,ainult hooga Sain aru,et mootor veel suht uus-ehk hakkab vähe aja pärast paremini vedama.Matsa kollane Yak on ikka keeruline lennuk
Lühem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7774ef.jpg
Pikem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 1353cb.jpg
Ups! Tegin ühest sirgest kahes kohas pilti.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 7774ef.jpg
Pikem sirge:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 1353cb.jpg
Ups! Tegin ühest sirgest kahes kohas pilti.
Last edited by Andu on Sun Apr 03, 2011 18:53, edited 2 times in total.
Sain eile ära proovida, kaua 2200mAh aku vastu peab mu Radiani peal. Kokkuvõte siis. Lennuaeg 26min. (sellest mootorita umbes 5 min.) Läbitud distants 13km. Pole paha http://www.vimeo.com/21854667
Mismoodi sai lahti!!! Kas läks samuti omapead?Marek wrote: Cuprum sai kahjuks oma tiiva noolsust muutvast lennukist lahti. Kadus vist side. Harku kolmnurk?
Ehk on tõesti Harkus mingid anomaaliad.
Last edited by Kpe on Mon Apr 04, 2011 16:28, edited 1 time in total.
Eilne tühi tee täitus täna entusiasmi täis ja tuult trotsivate lenduritega.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3ffe15.jpg
Lendasid Calmato, Acromaster, Piper ja miski kodukootud isend. Marek tõestas, et Piper lendab ka tagurpidi e. saba ees.
Siiski oli kerge liiklus peal. Ütleks, et 15 minuti kohta auto.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3ffe15.jpg
Lendasid Calmato, Acromaster, Piper ja miski kodukootud isend. Marek tõestas, et Piper lendab ka tagurpidi e. saba ees.
Siiski oli kerge liiklus peal. Ütleks, et 15 minuti kohta auto.
Ma ka ei nori kyylik aga kust sa loed, et lennukit ei leitud enam?
Jõelähtmel see sirge tee seal on tõesti minimaalse liiklusega. Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel. Täna oli õnneks teega paralleelne tuul, nii et väga hull ei olnud. Kuniks Piibe asfalt väljas või Kollane rohekas on see koht üks arvestatav variant. Isegi kui mõni auto sõidab seal, siis on seda kaugele näha.
Jõelähtmel see sirge tee seal on tõesti minimaalse liiklusega. Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel. Täna oli õnneks teega paralleelne tuul, nii et väga hull ei olnud. Kuniks Piibe asfalt väljas või Kollane rohekas on see koht üks arvestatav variant. Isegi kui mõni auto sõidab seal, siis on seda kaugele näha.
Khmm, läeb offtopic kätte, aga võtmesõnaks võiks olla failsafe.kyylik wrote: ups jh. minu viga,ma mingipärast arvasin et ei leitud enam.. see kyll läheb sellest teemast välja aga ml on juhtunud nii et kui puldil hakkavad patakad tühjaks saama siis on lennuki mootor end välja lülitanud.kas juhus(mootori rike vms.)v.patareide pärast?
"Targematel" vastuvõtjatel on võimalik ette õelda, et mis asendisse signaali kadumisel miski servo (ka ESC on servo) tuleb sättida. Kui saatja "dieedil", siis signaali kadumine üsna tõenäoline
PS. Varasemast teemast kah OT juttu: On ka mudeleid täitsa "ära kaotatud" ning kui ma õieti mäletan, siis ka plaanerivõistlustel eelmine aasta täiesti valet mudelit juhitud (oma mudel kaotati ära, ning leiti paar päeva hiljem ikkagi üles). Plaaner on suures kõrguses suht kerge silmist kaduma pilvede vahel. Seepärast ka raudne reegel - lennates jälgi ALATI ja AINULT oma mudelit.
suure mudeliga seal startida-maanduda on riskantne.Käisin pühapäeval ka korraks Piibe mnt vaatamas - kui samas vaimus jätkub,arvan,et nädala lõpuks on rada puhas.Pühapäeval oleks seal olnud hea suuskadega toimetada - u 10 cm kõva ja siledat lund oli rajal,samas ta nii kõva ka ei olnud,et ratastega hakkama saada.Kõrged lumevallid tee ääres nõuavad head tähelepanu maandumisel
No vot, siit ka see keeruline käitumine lennuki poolt. Sbachil nt tuleb vastav arv 66.5 g dm2 kohta.Matsa wrote:Nüüd tiivad mõõdetyd ja tiivad kokku 27,31dm2 + kere pind tiibade vahel?seda 5dm2
Kaalu kuskil 2,5-2,8 kg. ehk siis puhta tiivapinna dm2 kohta 91,54 -102,52g.
Saan kaalu veel vähendada suuskade arvelt umbes 200g. ehk siis jääbki kuskil 2,4-2,6kg vahele. Eks siis ole näha kuidas käitub.
Mina ja Matsa liigume vist pärast tööpäeva kuskile Kollase juurde, põllu kohale lendama. Et mitte vist päris Kollasele, aga kuskile lähedale.
Last edited by Andu on Wed Apr 06, 2011 13:26, edited 2 times in total.
Mina lähen just maja ette katsetama just uuesti valmis saanud T-Rex450 kopterit, mis eelmine aasta suvelõpus hämaras lennates gravitatsioonile alla vandus....Ervin2 wrote:Ilm super,kas on kuhugi minek ka täna.
T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5