Sbach 342 30 cc V3
Ma loodan, et seda ei pea lähima poole aasta jooksul tsiteerima...Marek wrote:Goldwingsi tooted peaks olema piisavalt kvaliteetsed, et midagi üle ei pea liimima, eks paistab.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Esmalendu kehvade tingimuste tõttu lennuväljal siiski ei toimunud. See-eest sai mootorit käiatud veidi jälle. Seekord oli meeles ka tahhomeeter külge ühedada. Tühikäik 1500 - 1600 pööret. Mõneks sekundiks proovisin ka täisgaasi: 7200 pööret. Peale paagitäit töristamist 2000 - 5000 pööretega sai ka 7300 pööret kätte. Prop ikka 19/8. Segukruvisid pole veel kordagi puutunud. Nii nagu tehases oli nii on. Õhtul võtan küünla maha ja vaatan kas ehk pole segu liiga rikas olnud. 1600 pöörde peal on vibra ikka päris suur aga 2000 on täitsa talutav ja asfaltil väga ei liikunud - noh veidi siiski. Muru peal peaks kohal seisma. Vot.
Ajavad asja põnevaks, peksavad hinda üles...mart63 wrote:Peab ikka tugev tahtevõime olema - sõidad linnast välja, kruvid lennuki kokku, sõidad natuke ringi ja siis puhastad mudeli, pakid autosse ja sõidad koju tagasi..
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
12.04.2011
Maiden flight edukalt seljataga. Mõned tähelepanekud:
- esimene lennuk, mille esmalennul ei pidanud ühegi tüüri trimmi korrigeerima;
- mootor töötas hästi, jõudu palju;
- eleronid minu jaoks liiga tundlikud, kuigi puldist oli piiratud käiku ja expo + 40 aga lihtsalt servosarved nii pikad, et ainult tarkvara seadistamine ei olnud piisav - servosarved tuleb lühemaks teha;
- raskuskese liiga taga, selle tõttu ka kõrgustüür jube tundlik, kuigi selle servosarv oli lühem kui kaldtüüridel. Kusjuures manuali järgi oli raskuskese paigas - pean seda siiski veel kontrollima, sest mõõtmistehnikaid on vähemalt kaks, enne kui manuali veel sõiman;
- komposiittelikuraam läbis vastupidavuse testi. Kuna raskuskeseme probleemide tõttu oli maandumine raskendatud, sai telik vähemalt kaks väga kõva laksu, nii et läbipaine oli kohutav vaadata;
- tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
- läbivajumise test näitas, et lennuk variseb rahulikult ja on varisemises juhitav.
Järgmisena plaan saada raskuskese paika. Panen süütele ikka eraldi aku, raske NiCa 4se paki, nii ette keresse kui saan. Nihutan võimalusel ka vastuvõtja LiPo paki ette poole. Uued erineva sammuga (vigurlennuks ja 3Dks) ja raskemad propid tellin. Võibolla ka alumiinium koka. Servosarved teen lühemaks.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Maiden flight edukalt seljataga. Mõned tähelepanekud:
- esimene lennuk, mille esmalennul ei pidanud ühegi tüüri trimmi korrigeerima;
- mootor töötas hästi, jõudu palju;
- eleronid minu jaoks liiga tundlikud, kuigi puldist oli piiratud käiku ja expo + 40 aga lihtsalt servosarved nii pikad, et ainult tarkvara seadistamine ei olnud piisav - servosarved tuleb lühemaks teha;
- raskuskese liiga taga, selle tõttu ka kõrgustüür jube tundlik, kuigi selle servosarv oli lühem kui kaldtüüridel. Kusjuures manuali järgi oli raskuskese paigas - pean seda siiski veel kontrollima, sest mõõtmistehnikaid on vähemalt kaks, enne kui manuali veel sõiman;
- komposiittelikuraam läbis vastupidavuse testi. Kuna raskuskeseme probleemide tõttu oli maandumine raskendatud, sai telik vähemalt kaks väga kõva laksu, nii et läbipaine oli kohutav vaadata;
- tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
- läbivajumise test näitas, et lennuk variseb rahulikult ja on varisemises juhitav.
Järgmisena plaan saada raskuskese paika. Panen süütele ikka eraldi aku, raske NiCa 4se paki, nii ette keresse kui saan. Nihutan võimalusel ka vastuvõtja LiPo paki ette poole. Uued erineva sammuga (vigurlennuks ja 3Dks) ja raskemad propid tellin. Võibolla ka alumiinium koka. Servosarved teen lühemaks.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
üks väga hea lehekülg .erinevad makseviisid.
http://www.cyclonetoy.com/
http://www.cyclonetoy.com/
See võib raskuskeskmest ka olla. Vaata siit:Marek wrote: - tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
http://www.hot.ee/f3a/nipid.htm
Järgmiseks lennukiks midagi siit sulle:
http://www.pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=93
Önne uue lennuki lennutamisel.
http://www.pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=93
Önne uue lennuki lennutamisel.
Tänud! Jah, oleks vaid kuhu 50%lsit panna
Igastahes minu pisem versioon nüüd valmis uueks katseks. CG paigas, isegi 5 mm eespool manuali soovitusest. Süütel eraldi aku. Pardaaku koht vahetatud võimalikult ette. Servosarved lühemad. Rattavoolundid panin ka peale. Samuti On/Off lüliti. Väikese lisana saan nüüd jälgida millal süüde sees on ja kui palju on süüteakut järel. Paigutasin UBECi ka ümber ja sellelt näeb pardaaku seisu. Mardi kaudu sai kaks uut propi tellitud. Kahjuks on osa elektroonikat süütele liiga lähedal aga eks teen kaugustesti ja loodan feriitrõngastele ja 2.4 GHz süsteemile.
PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Viimased uuendused: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Igastahes minu pisem versioon nüüd valmis uueks katseks. CG paigas, isegi 5 mm eespool manuali soovitusest. Süütel eraldi aku. Pardaaku koht vahetatud võimalikult ette. Servosarved lühemad. Rattavoolundid panin ka peale. Samuti On/Off lüliti. Väikese lisana saan nüüd jälgida millal süüde sees on ja kui palju on süüteakut järel. Paigutasin UBECi ka ümber ja sellelt näeb pardaaku seisu. Mardi kaudu sai kaks uut propi tellitud. Kahjuks on osa elektroonikat süütele liiga lähedal aga eks teen kaugustesti ja loodan feriitrõngastele ja 2.4 GHz süsteemile.
PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Viimased uuendused: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
Kui sa liigutad tüüri, siis nii see ongi, tuleb õlgade pikkuse suhte muutumisest ja on elementaarne füüsika . Kui sa servot näpu vahel ringi ajad, ei tohiks sellist asja küll olla.Marek wrote:PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Osad servod ongi sellised. Eriti BlueBird'i mittedigiservodel on see viga. See oleneb servo protsessori algorimist. Mõned servod viskavad veidi üle(overshoot) ja siis liiguvad õigesse asendisse, teised aeglustavad end enne lõppu liiga palju(undershoot).
Samas ei saa välistada, et see raadio viga pole(kuigi ei usuks Spektrumilt sellist asja) Siis minul oli küll nii, et ühe teatud vastuvõtjaga oli sama asi, enne seismajäämist liigub väga aeglaselt, vahetasin vastuvõtja ära ja kõik oli jälle väga kiire ja täpne.
Samas ei saa välistada, et see raadio viga pole(kuigi ei usuks Spektrumilt sellist asja) Siis minul oli küll nii, et ühe teatud vastuvõtjaga oli sama asi, enne seismajäämist liigub väga aeglaselt, vahetasin vastuvõtja ära ja kõik oli jälle väga kiire ja täpne.
Sain Mareki probleemist valesti aru. Aga kisu üks servo lennukilt välja ja hakka katsetama.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Eile sai lennukit lõpuks täpse kaaluga kaalutud:
täis paagiga 5,02 kg (tühja paagiga 4,75 kg) - Võiks kergem olla. Lisa aku süütele võiks olemata olla, aga siis ju CG paigast ära.
10 liitrit käidud. 19/8 propiga 7630 p/m max ja tühikäik 1700 (kuid kaua nii ei käi ikka). Kordagi veel segukruvisid timminud ei ole, nii nagu tehasest tuli nii on. Kütus on Castrol täissünt 2T 1/33 suhtes.
täis paagiga 5,02 kg (tühja paagiga 4,75 kg) - Võiks kergem olla. Lisa aku süütele võiks olemata olla, aga siis ju CG paigast ära.
10 liitrit käidud. 19/8 propiga 7630 p/m max ja tühikäik 1700 (kuid kaua nii ei käi ikka). Kordagi veel segukruvisid timminud ei ole, nii nagu tehasest tuli nii on. Kütus on Castrol täissünt 2T 1/33 suhtes.