Sbach 342 30 cc V3

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kodumaine toodang :) Bauhause´s müüakse auto tuuleklaasi katet 6 eur. Kaks seda katet ja head tutvused ja ongi custom made kott olemas :)
Image
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Milliste mõõtudega see kate on?
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Mõtled originaalis, see tuuleklaasi kate? Siis 135 cm lai ülevalt ja 105 lai alt, kõrgus 70 ja lisaks veel kõrvad.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Sbachi stap liimitud ja uus paagi sisu paigas. Lõpuks sain lennuki täisvarustuses kaalule. Tühikaal 4000 g :), kütusega siis kuskil 4,2 kg!!!
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Ootame siis ilma, nii tahaks õhus teda juba näha :)
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kaal seletab nii mõndagi.. :)
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kas kere sees vineeritükkide liitekohad üle ka liimisid?
millega?
kogun vanu vene lennukimootoreid
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Goldwingsi tooted peaks olema piisavalt kvaliteetsed, et midagi üle ei pea liimima, eks paistab.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Marek wrote:Goldwingsi tooted peaks olema piisavalt kvaliteetsed, et midagi üle ei pea liimima, eks paistab.
Ma loodan, et seda ei pea lähima poole aasta jooksul tsiteerima... :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

2 aprill võib tulla Sbachi esmalend Piibe mnt-l (maanteel siis).
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Esmalendu kehvade tingimuste tõttu lennuväljal siiski ei toimunud. See-eest sai mootorit käiatud veidi jälle. Seekord oli meeles ka tahhomeeter külge ühedada. Tühikäik 1500 - 1600 pööret. Mõneks sekundiks proovisin ka täisgaasi: 7200 pööret. Peale paagitäit töristamist 2000 - 5000 pööretega sai ka 7300 pööret kätte. Prop ikka 19/8. Segukruvisid pole veel kordagi puutunud. Nii nagu tehases oli nii on. Õhtul võtan küünla maha ja vaatan kas ehk pole segu liiga rikas olnud. 1600 pöörde peal on vibra ikka päris suur aga 2000 on täitsa talutav ja asfaltil väga ei liikunud - noh veidi siiski. Muru peal peaks kohal seisma. Vot.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Viimane mootori sissetöötamine ja erinevad testid enne lendu tehtud.

Image
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Peab ikka tugev tahtevõime olema - sõidad linnast välja, kruvid lennuki kokku, sõidad natuke ringi ja siis puhastad mudeli, pakid autosse ja sõidad koju tagasi.. 8)
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

tehke järgi või makske kinni :D
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

mart63 wrote:Peab ikka tugev tahtevõime olema - sõidad linnast välja, kruvid lennuki kokku, sõidad natuke ringi ja siis puhastad mudeli, pakid autosse ja sõidad koju tagasi.. 8)
Ajavad asja põnevaks, peksavad hinda üles... :lol:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

12.04.2011
Image

Maiden flight edukalt seljataga. Mõned tähelepanekud:
- esimene lennuk, mille esmalennul ei pidanud ühegi tüüri trimmi korrigeerima;
- mootor töötas hästi, jõudu palju;
- eleronid minu jaoks liiga tundlikud, kuigi puldist oli piiratud käiku ja expo + 40 aga lihtsalt servosarved nii pikad, et ainult tarkvara seadistamine ei olnud piisav - servosarved tuleb lühemaks teha;
- raskuskese liiga taga, selle tõttu ka kõrgustüür jube tundlik, kuigi selle servosarv oli lühem kui kaldtüüridel. Kusjuures manuali järgi oli raskuskese paigas - pean seda siiski veel kontrollima, sest mõõtmistehnikaid on vähemalt kaks, enne kui manuali veel sõiman;
- komposiittelikuraam läbis vastupidavuse testi. Kuna raskuskeseme probleemide tõttu oli maandumine raskendatud, sai telik vähemalt kaks väga kõva laksu, nii et läbipaine oli kohutav vaadata;
- tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
- läbivajumise test näitas, et lennuk variseb rahulikult ja on varisemises juhitav.

Järgmisena plaan saada raskuskese paika. Panen süütele ikka eraldi aku, raske NiCa 4se paki, nii ette keresse kui saan. Nihutan võimalusel ka vastuvõtja LiPo paki ette poole. Uued erineva sammuga (vigurlennuks ja 3Dks) ja raskemad propid tellin. Võibolla ka alumiinium koka. Servosarved teen lühemaks.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

üks väga hea lehekülg .erinevad makseviisid.
http://www.cyclonetoy.com/
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Marek wrote: - tõenäoliselt tuleb kasutada pöördetüüri ja kõrgustüüri mix-i, sest tundus, et pöördetüüri rohkemal kasutamisel kisub nina korralikult alla;
See võib raskuskeskmest ka olla. Vaata siit:
http://www.hot.ee/f3a/nipid.htm
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Võin öelda, et raskuskese oli väga vales kohas, ei hakka numbreid kommenteerima, häbi hakkaks :D Soovitan lihtsalt kõigile, usaldage siiski manuali (vähemalt Goldwingi oma) ja mõõtke korralikult ja mitu korda. Ime, et tervelt alla sain.
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Järgmiseks lennukiks midagi siit sulle:
http://www.pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=93
:lol: :lol: :lol: :lol:
Önne uue lennuki lennutamisel. :wink:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tänud! Jah, oleks vaid kuhu 50%lsit panna :D

Igastahes minu pisem versioon nüüd valmis uueks katseks. CG paigas, isegi 5 mm eespool manuali soovitusest. Süütel eraldi aku. Pardaaku koht vahetatud võimalikult ette. Servosarved lühemad. Rattavoolundid panin ka peale. Samuti On/Off lüliti. Väikese lisana saan nüüd jälgida millal süüde sees on ja kui palju on süüteakut järel. Paigutasin UBECi ka ümber ja sellelt näeb pardaaku seisu. Mardi kaudu sai kaks uut propi tellitud. Kahjuks on osa elektroonikat süütele liiga lähedal aga eks teen kaugustesti ja loodan feriitrõngastele ja 2.4 GHz süsteemile.

PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.

Viimased uuendused: http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3

Image
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Marek wrote:PS! KÜSIMUS SERVODE KOHTA! Millest see on, et muidu liiguvad servod hästi aga viimased millimeetrid ühele või teisele poole max asendisse ja keskasendisse liiguvad aeglaselt!!!??? Takistust tüürides ei ole ja seda teevad kõik need servod.
Kui sa liigutad tüüri, siis nii see ongi, tuleb õlgade pikkuse suhte muutumisest ja on elementaarne füüsika ;). Kui sa servot näpu vahel ringi ajad, ei tohiks sellist asja küll olla.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Expo funktsioon oligi pultidel minuteada osaliselt just selle pärast välja mõeldud, et õlgadest tulenevat ebalineaarsust vähedada.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

See füüsika loeks äärmistes asendites aga mitte keskel! Midagi muud on ikka viltu. Proovisin expo maha võtta aga ei miskit, ikka sama.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Osad servod ongi sellised. Eriti BlueBird'i mittedigiservodel on see viga. See oleneb servo protsessori algorimist. Mõned servod viskavad veidi üle(overshoot) ja siis liiguvad õigesse asendisse, teised aeglustavad end enne lõppu liiga palju(undershoot).

Samas ei saa välistada, et see raadio viga pole(kuigi ei usuks Spektrumilt sellist asja) Siis minul oli küll nii, et ühe teatud vastuvõtjaga oli sama asi, enne seismajäämist liigub väga aeglaselt, vahetasin vastuvõtja ära ja kõik oli jälle väga kiire ja täpne.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Sain Mareki probleemist valesti aru. Aga kisu üks servo lennukilt välja ja hakka katsetama.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Eile sai lennukit lõpuks täpse kaaluga kaalutud:
täis paagiga 5,02 kg (tühja paagiga 4,75 kg) - Võiks kergem olla. Lisa aku süütele võiks olemata olla, aga siis ju CG paigast ära.

10 liitrit käidud. 19/8 propiga 7630 p/m max ja tühikäik 1700 (kuid kaua nii ei käi ikka). Kordagi veel segukruvisid timminud ei ole, nii nagu tehasest tuli nii on. Kütus on Castrol täissünt 2T 1/33 suhtes.
Post Reply