F5J-s on Euroopas püütud piirata ja on jõutud lihtsalt aku kaalu piiramiseni, mida saab lihtsalt ja kiiresti kontrollida.cuprum wrote:Seepärast jääksin mina küll miski voltampertunni piiri juurde.
Aircombat -i huvilisi Tartus
3 pilooti
Jah üleskutse sai tehtud algselt Tartus elavatele lenduritele, et huvilised näitaks üles initsiatiivi ,aga nüüd lihtsalt on teema natuke laiemaks läinud mis on ju hea, laupäeval kui ilma on siis kohtuvad Raadi õhuruumis Zero ja BF109 loodan väga, et mitte esimest ja viimast korda. Selleks ja edaspidiseks ongi vaja regulatsiooni.ik wrote:ot, kui jutt meil ikka tartu combatist käib,siis mina ei reguleeriks esialgu midagi, kuna minuarust on hetkel paremal juhul 3 lennukit/pilooti ja halvemal juhul 1
Aivar
Ma elan ka Tartus, aga lähiajal on plaan Tallinnasse kolida. Ühe koha tavad ei kehti praegu mujal. Seepärast ei ole ise mingeid reaalseid samme õhuvõitluse suunas astunud. Praegune plaan on külastada 1/12 etappi ning näha Tartus toimuvat.Jah üleskutse sai tehtud algselt Tartus elavatele lenduritele, et huvilised näitaks üles initsiatiivi...
Järgnevalt panen kirja enda põhjused, miks ma ei osale õhuvõitluses, kuigi see huvitab mind.Kui nüüd said aru mida mõtlesin, siis pole vahet millega lennutad, peaasi et välja tuled ja osa võtad.
1. Vabaklass
Siinkohal tsiteerin Marekit, kes sama ala kohta ütles järgmist:
Mina arvan täpselt sama ja sellest klassist ei võta kunagi osa.jah, aga minu jaoks nt on see suht kole vaatepilt kui mingi tiivad ilma kujuta ringe taevas lasevad
2. 1/12 klass
Reeglid reguleerivad võistluse ülesehitust, mudelite ehitust ja jõusüsteeme. Fun Piloti kodulehel on kuupäeva 12.01.10 juures link vägagi täpsetele reeglitele. Kõik peale ühe asjaolu on selle klassi juures super. Minu jaoks rikub kogu lõbu ära ülemäärane tõmbe ja kaalu suhe. You Tube videosid vaadates jääb mulje, et kihutatakse kogu aeg täisgaasiga ja vaja läheb reaktsioonikiirust ning õnne.
3. Tartus tekkinud huviliste ring
Pole mingeid reegleid ja mujal Eestis ei leia võitluskaaslasi. Samas on lennukid aeglasemad ja suht odavad. Järgmine aviaatori poolt viidatud video on minu arust põnevaim rc combat video, mis ma näinud olen.
http://www.youtube.com/watch?v=pgUFF5Vi ... ure=relmfu
Seni olen ise õhuvõitlusega kokku puutunud ainult läbi arvutimängu Aces High 2. Praeguses RC õhuvõitluses ei kohta kuskil võitlemist madalatel kiirustel. Kui ma näeksin RC õhuvõtluses midagi sellist, mis meenutab järgmist videot, elaksin ma täiega kaasa. http://www.youtube.com/watch?v=EElAjwTWODI Ilma tulistamiseta muidugi.
mul jääb natuke tunne, et käib klaverihäälestamine ilma, et keegi üldse klaverit kunagi mängiks
ma olen aru saanud, et teemaks on praegu laialt müügil olevatest nii umbes 800mm- meetri kanti tiivaga vahust (sõja)lennukid, mis on päris odavad.
Mina soovitan, et võtke mingi lennuk ligi, lint sappa ja proovige ometi, proovige mitmekesi.
Siin ei ole teemaks kui kiiresti kellegi lennuk võiks kihutada, vaid see, et sa ajad vastast taga või üritad talle tee pealt lennutrajektoori tagant läbi lennata, ühesõnaga peavad lennusihid mingil hetkel kattuma, et saaks vastast "tulistada". Kui nüüd üritada imeaeglasest stallimise piiril kulgeda, siis pole mingi kunst su rippuvast lindist läbi lennata, seega oled väga lihtne saak. Natukenegi siia-sinna põigeldes on aga elu hoopis teine. Selleks, et seda teha, peaks lennukil ikka mingi normaalne hoog sees olema ja lennuk peab kuuletuma kohe, kui raadiost kangi tõmmatakse. Lennuk ei tohiks koledasti läbi painduda ega muul moel hiljem reageerida.
Youtubist combati lahingut vaadats võib tunduda jah, et käib jubedam kimamine ühes pilves ja selleks peab "liidu meister" olema, et sul võimalust üldse oleks kaasa rääkida. Tegelikult asjas ise sees olles, oma lennukiga lennutades, ei ole see kiirus üldsegi nii suur, sul on aega teisi jälgida ja ise oma lähenemis/võitlusstrateegiat kavandada jõuad ka seda mõelda mida oleks vaja õhtul poest tuua.
Väike eeldus muidugi on see, et sa peaksid suutma lennutada pingevabalt ja nii, et lennuk kindlapeale õhus püsiks. Pead suutma mõelda mida lennukiga teha, mitte seda mis kangi kuhupoole nügida tuleb.
See kas kellegile meeldib lennukikujuga või mõni lihtsam muu õhus püsiv asi, on maitse asi, mis tegelikult on hoopis taandub lennumasina manööverdamisvõimele. Kui sinu lennuk teeb surmasõlme 20 meetri raadiusega ja teisel 2 meetri raadiusega siis ilmselt on ikka äkilisemalt reageeriva lennuki juhtimine palju täpsem ja kiirem.
Pealegi on neid vaidtiibasid üliodav ehitada, keret polegi. Võib ju osta kalleid söest tehtud lennukid ja need kümne minutiga kõik maa sisse või vastu teisi lennukeid katki lasta, siis tekib mõte, et pagan miks ta nii kallis küll on. Sellepärast paljud tõsisemalt võistlevad tegelased teevad ise või grupeeruvad teiste tegijatega ja toodavad/ehitavad odavalt lennukid koos, ise.
Ma oma mõttega tahtsin öelda seda, et pole vaja siin väga heietada midagi, tuleb lihtsalt võtta omale meeldiv lennuk ja proovida lahingutegevust ise reaalselt, siis alles saab aru mida tähendab õhuvõitlus lennukitega.
Tegelikult on see väga põnev ja lõbus ju. Kelle annab see adrenaliini, kellele emotsioone, mida iganes. Ei ole vaja karta, tuleb ära proovida lindi lõikamine ja siis hakkab meeldima. Mida rohkem tegelasi on, seda efektiivsem on "õhulahing".
ma olen aru saanud, et teemaks on praegu laialt müügil olevatest nii umbes 800mm- meetri kanti tiivaga vahust (sõja)lennukid, mis on päris odavad.
Mina soovitan, et võtke mingi lennuk ligi, lint sappa ja proovige ometi, proovige mitmekesi.
Siin ei ole teemaks kui kiiresti kellegi lennuk võiks kihutada, vaid see, et sa ajad vastast taga või üritad talle tee pealt lennutrajektoori tagant läbi lennata, ühesõnaga peavad lennusihid mingil hetkel kattuma, et saaks vastast "tulistada". Kui nüüd üritada imeaeglasest stallimise piiril kulgeda, siis pole mingi kunst su rippuvast lindist läbi lennata, seega oled väga lihtne saak. Natukenegi siia-sinna põigeldes on aga elu hoopis teine. Selleks, et seda teha, peaks lennukil ikka mingi normaalne hoog sees olema ja lennuk peab kuuletuma kohe, kui raadiost kangi tõmmatakse. Lennuk ei tohiks koledasti läbi painduda ega muul moel hiljem reageerida.
Youtubist combati lahingut vaadats võib tunduda jah, et käib jubedam kimamine ühes pilves ja selleks peab "liidu meister" olema, et sul võimalust üldse oleks kaasa rääkida. Tegelikult asjas ise sees olles, oma lennukiga lennutades, ei ole see kiirus üldsegi nii suur, sul on aega teisi jälgida ja ise oma lähenemis/võitlusstrateegiat kavandada jõuad ka seda mõelda mida oleks vaja õhtul poest tuua.
Väike eeldus muidugi on see, et sa peaksid suutma lennutada pingevabalt ja nii, et lennuk kindlapeale õhus püsiks. Pead suutma mõelda mida lennukiga teha, mitte seda mis kangi kuhupoole nügida tuleb.
See kas kellegile meeldib lennukikujuga või mõni lihtsam muu õhus püsiv asi, on maitse asi, mis tegelikult on hoopis taandub lennumasina manööverdamisvõimele. Kui sinu lennuk teeb surmasõlme 20 meetri raadiusega ja teisel 2 meetri raadiusega siis ilmselt on ikka äkilisemalt reageeriva lennuki juhtimine palju täpsem ja kiirem.
Pealegi on neid vaidtiibasid üliodav ehitada, keret polegi. Võib ju osta kalleid söest tehtud lennukid ja need kümne minutiga kõik maa sisse või vastu teisi lennukeid katki lasta, siis tekib mõte, et pagan miks ta nii kallis küll on. Sellepärast paljud tõsisemalt võistlevad tegelased teevad ise või grupeeruvad teiste tegijatega ja toodavad/ehitavad odavalt lennukid koos, ise.
Ma oma mõttega tahtsin öelda seda, et pole vaja siin väga heietada midagi, tuleb lihtsalt võtta omale meeldiv lennuk ja proovida lahingutegevust ise reaalselt, siis alles saab aru mida tähendab õhuvõitlus lennukitega.
Tegelikult on see väga põnev ja lõbus ju. Kelle annab see adrenaliini, kellele emotsioone, mida iganes. Ei ole vaja karta, tuleb ära proovida lindi lõikamine ja siis hakkab meeldima. Mida rohkem tegelasi on, seda efektiivsem on "õhulahing".
kogun vanu vene lennukimootoreid
vastus
Ropka kokkuvõtte antud teema kohta on väga õige ja asjalik, kel huvi ja satub Tartusse võtku ühendust ja proovime järele kui hea või halb see on, muidugi võivad seda ka huvilised mujalt Eestis teha .
Aivar
Aivar
Re: vastus
Ühinen, kiitmaks vana õhuässaaviaator wrote:Ropka kokkuvõtte antud teema kohta on väga õige ja asjalik
A siis jääb üle ainult miski kogunemise ajahetk kokku leppida - võiblla natuke pikemaks ette, et inimestel oleks aega atra seada. Mõni kaltsupea (mina näiteks) oleks kah huviline Tartu rahulikku konnatiiki kivi viskama tulema, a nädalakese veel pean kaugel viibima.
Niiet, sõbrad, tehkem Aviaatori onule tünga, ning ostkem tema "putka" sõjalindudest tühjaks ja Raadi väljal näeme - raisk!
Ilmselt jah jutt käis FMS 800 mini seeriast.
Üks zero ja bf109 on juba tartus olemas ja ootavad,et lenduritel vaba aega tekiks,et lendama minna.
Väga lahe oleks sama klassi ja sama tootja erinevate lennukitega mingit combati taolist lennutamist teha.
Esialgu proovime lihtsalt üksteise järel lendamist.
Sven
Üks zero ja bf109 on juba tartus olemas ja ootavad,et lenduritel vaba aega tekiks,et lendama minna.
Väga lahe oleks sama klassi ja sama tootja erinevate lennukitega mingit combati taolist lennutamist teha.
Esialgu proovime lihtsalt üksteise järel lendamist.
Sven
Täpsustus
Hetkel saadavad mudelid
P-51D 800 PNP FMS
BF109 800 Mini PNP EPO Brown
F4U 800 PNP FMS
P47 800 PNP FMS
AT-6 800 Mini PNP EPO FMS Yell
T28 800 Mini PNP EPO FMS
Zero A6M3 750 PNP EPO Green
F6F 750 PNP FMS
A1 750mm Mini PNP FMS Grey
Tempest 750 Mini PNP FMS Camo
Täpsustuse mõttes, võib osta erinevaid marke 4 , siis saab viienda kaasa, tähtis et oleksid nn mini seeriast ehk need mis siin kirjas.
Hetkel saada ka akud neile http://www.rfi-power.com/product/show.asp?518 hinnaga 15,00eur tükk.
Vabandage et teema läks väga kaubanduslikuks kuid see info oli vajalik eelpool oleva jutu täpsustamiseks.
Veel ka tänud asjaosalistele kes antud teemat aitasid aretada
Aivar
P-51D 800 PNP FMS
BF109 800 Mini PNP EPO Brown
F4U 800 PNP FMS
P47 800 PNP FMS
AT-6 800 Mini PNP EPO FMS Yell
T28 800 Mini PNP EPO FMS
Zero A6M3 750 PNP EPO Green
F6F 750 PNP FMS
A1 750mm Mini PNP FMS Grey
Tempest 750 Mini PNP FMS Camo
Täpsustuse mõttes, võib osta erinevaid marke 4 , siis saab viienda kaasa, tähtis et oleksid nn mini seeriast ehk need mis siin kirjas.
Hetkel saada ka akud neile http://www.rfi-power.com/product/show.asp?518 hinnaga 15,00eur tükk.
Vabandage et teema läks väga kaubanduslikuks kuid see info oli vajalik eelpool oleva jutu täpsustamiseks.
Veel ka tänud asjaosalistele kes antud teemat aitasid aretada
Aivar
telli sealt, kui sellist hinda tahad.http://www.schottenecke.de/Planes/Warbi ... 22_33.html
eleronid
Ok , proovime järele.
Aivar
Aivar
Soovitaksin esialgu elerone vaigistada kuskil 50%, proovisin oma Bf 109 peal ja Sven oma Zero peal, kippus väga tundlik olema aga see on meie arvamus.
Ise kasutan 7,4V akut 1500mAh ja 25 C , kuigi käes hoides polnud täispööretel just loom , siiski käest startides pühkis päris kenasti minema.
Kindlasti vaata üle raskuskese, kui minul polnud midagi vaja lisada , siis Zerole läks omajagu tina ninasse, ka soovitan tiiva all olevad plastikust telikukinnitused ettevaatlikult eemaldada ja siis korralikult tagasi liimida.
Aivar
Ise kasutan 7,4V akut 1500mAh ja 25 C , kuigi käes hoides polnud täispööretel just loom , siiski käest startides pühkis päris kenasti minema.
Kindlasti vaata üle raskuskese, kui minul polnud midagi vaja lisada , siis Zerole läks omajagu tina ninasse, ka soovitan tiiva all olevad plastikust telikukinnitused ettevaatlikult eemaldada ja siis korralikult tagasi liimida.
Aivar
Vaatasin eile ka raskuskeskme üle ja 3s 1000mah akuga on ok, kuid 2s akuga vajab pisut lisaraskust. Aretasin süsteemi, et oleks võimalikult lihtne vastavalt akule kas raskust lisada või siis ära võtta. Lennukil kõik ettevalmistused tehtud ja jääb ainult sobivat ilma oodata. Laupäevane ilmaeenustus tõotab küll väiksema tuulekiiruse poolest sobiv tulla, kuid lubatud sademed võivad selle aga jälle küsitavaks muuta.
Tegin siis esimese lennu oma FMS Mini P-51 täna ära. Ilm oli küll tuuline ja pisut ka lörtsi sadas, kuid kokkuvõttes see katsetamist ei seganud. Kasutasin täna siis Lipo 3S 1000Mah. Väga hea lennuk, oma väikese kaalu kohta talub mõnusalt tuult, hästi juhitav ja ka kiire. Murult õhkutõusmisega probleeme pole, kuid maandulisel pisikeste ratastega kipub ikka nina maha panea. Julgen kõigile soovitada, kui keelgi peaks veel kahtlema.
Last edited by Matsa on Sun Dec 18, 2011 21:43, edited 1 time in total.
Kevad tasapisi tulemas, aga teema on kuidagi ära vajunud. Mul on üks FMS Mini Zero, mida ise polegi jõudnud kordagi lennutada. Kui Tallinnas on säärase õhuvõitluse huvilisi, siis võiks kunagi kokku saada ja lennutada ning mõtteid vahetada.Ühinen, kiitmaks vana õhuässa Wink
A siis jääb üle ainult miski kogunemise ajahetk kokku leppida - võiblla natuke pikemaks ette, et inimestel oleks aega atra seada.
Tegin oma Zeroga täna väikese eksperimendi ja mõtlesin vana teema jätkuks natuke kogemusi jagada.
Kõigepealt oma lennukist. Kasutan RFI 2S 25C 1500mAh akusid, APC 8x6 proppi ja olen lennuki kiiruse ning juhitavusega väga rahul. Matsa eelistab 3S akut tõenäoliselt sellepärast, et tema lennukil on teine mootor. Schottenecke.de andmetel on FMS A6M3 Zero, Hawker Tempest, A1 Skyraider, F6F Hellcat, Bf109-F ja FW190-A8 varustatud mõõtmetelt suurema 1550kv mootoriga, aga P51 Mustang, Spitfire, Bf109, P40 ja AT-6 1300kv mootoriga. P47 omab 1530kv mootorit.
Katsetasin täna mudeli lennuomadusi lindiga lendamisel. Lint on sama, mida kasutatakse 1/12 skaala õhuvõitluses. Esimese lennu tegin 4m pikkusega ning mudel käitus väga hästi, aga see tundus õhus ikka väga lühike. Järgmisel neljal korral proovisin 8m linti ja see tegi lennukit natuke aeglasemaks, aga mulle meeldis. Ilma lindita lendab Zeke minu arust normaalselt juba ca 50% gaasiga, aga 8 meetrisega mingi 75% gaasiga.
Tänased katsed olid ligikaudu 4min vahelduva gaasiga lendu, viimane kestis umbes 6min. Akude pinge oli pärast lendu ilma koormuseta 7,54- 7,56V ja laadimisel läks sisse 722-857mAh. Viimasel lennul olin sihtmärklennukiks ning üritasin ühe teise mudellenduri abiga teada saada, kas õhus õnnestub linti lõigata või see kerib ennast ümber propi. Ründaja oli väiksem HKst ostetud T28. Proovisin küll rahulikult ja sujuvalt lennata, aga siiski osutus kauguse tajumine oodatust raskemaks ning tulemust ei tulnud. Kunagi hoidsin Zerot maa peal käes nina püsti ja torkasin linti propellerisse keskelt ja äärest ning siis lõikas propeller ilusti lindi puruks. Õhus ei pruugi see nii hästi õnnestuda.
Äkki soovib keegi veel selles katses osaleda? Võin vabalt sihtmärklennukiks olla. Eriti oodatud on enam-vähem samas seades mudelid.
Kõigepealt oma lennukist. Kasutan RFI 2S 25C 1500mAh akusid, APC 8x6 proppi ja olen lennuki kiiruse ning juhitavusega väga rahul. Matsa eelistab 3S akut tõenäoliselt sellepärast, et tema lennukil on teine mootor. Schottenecke.de andmetel on FMS A6M3 Zero, Hawker Tempest, A1 Skyraider, F6F Hellcat, Bf109-F ja FW190-A8 varustatud mõõtmetelt suurema 1550kv mootoriga, aga P51 Mustang, Spitfire, Bf109, P40 ja AT-6 1300kv mootoriga. P47 omab 1530kv mootorit.
Katsetasin täna mudeli lennuomadusi lindiga lendamisel. Lint on sama, mida kasutatakse 1/12 skaala õhuvõitluses. Esimese lennu tegin 4m pikkusega ning mudel käitus väga hästi, aga see tundus õhus ikka väga lühike. Järgmisel neljal korral proovisin 8m linti ja see tegi lennukit natuke aeglasemaks, aga mulle meeldis. Ilma lindita lendab Zeke minu arust normaalselt juba ca 50% gaasiga, aga 8 meetrisega mingi 75% gaasiga.
Tänased katsed olid ligikaudu 4min vahelduva gaasiga lendu, viimane kestis umbes 6min. Akude pinge oli pärast lendu ilma koormuseta 7,54- 7,56V ja laadimisel läks sisse 722-857mAh. Viimasel lennul olin sihtmärklennukiks ning üritasin ühe teise mudellenduri abiga teada saada, kas õhus õnnestub linti lõigata või see kerib ennast ümber propi. Ründaja oli väiksem HKst ostetud T28. Proovisin küll rahulikult ja sujuvalt lennata, aga siiski osutus kauguse tajumine oodatust raskemaks ning tulemust ei tulnud. Kunagi hoidsin Zerot maa peal käes nina püsti ja torkasin linti propellerisse keskelt ja äärest ning siis lõikas propeller ilusti lindi puruks. Õhus ei pruugi see nii hästi õnnestuda.
Äkki soovib keegi veel selles katses osaleda? Võin vabalt sihtmärklennukiks olla. Eriti oodatud on enam-vähem samas seades mudelid.