Aircombat -i huvilisi Tartus

Õhuvõitlus - Aircombat igal kujul
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

cuprum wrote:Seepärast jääksin mina küll miski voltampertunni piiri juurde.
F5J-s on Euroopas püütud piirata ja on jõutud lihtsalt aku kaalu piiramiseni, mida saab lihtsalt ja kiiresti kontrollida.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

3 pilooti

Post by aviaator »

ik wrote:ot, kui jutt meil ikka tartu combatist käib,siis mina ei reguleeriks esialgu midagi, kuna minuarust on hetkel paremal juhul 3 lennukit/pilooti ja halvemal juhul 1 :)
Jah üleskutse sai tehtud algselt Tartus elavatele lenduritele, et huvilised näitaks üles initsiatiivi ,aga nüüd lihtsalt on teema natuke laiemaks läinud :) mis on ju hea, laupäeval kui ilma on siis kohtuvad Raadi õhuruumis Zero ja BF109 loodan väga, et mitte esimest ja viimast korda. Selleks ja edaspidiseks ongi vaja regulatsiooni.


Aivar
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Jah üleskutse sai tehtud algselt Tartus elavatele lenduritele, et huvilised näitaks üles initsiatiivi...
Ma elan ka Tartus, aga lähiajal on plaan Tallinnasse kolida. Ühe koha tavad ei kehti praegu mujal. Seepärast ei ole ise mingeid reaalseid samme õhuvõitluse suunas astunud. Praegune plaan on külastada 1/12 etappi ning näha Tartus toimuvat.
Kui nüüd said aru mida mõtlesin, siis pole vahet millega lennutad, peaasi et välja tuled ja osa võtad.
Järgnevalt panen kirja enda põhjused, miks ma ei osale õhuvõitluses, kuigi see huvitab mind.
1. Vabaklass
Siinkohal tsiteerin Marekit, kes sama ala kohta ütles järgmist:
jah, aga minu jaoks nt on see suht kole vaatepilt kui mingi tiivad ilma kujuta ringe taevas lasevad
Mina arvan täpselt sama ja sellest klassist ei võta kunagi osa.
2. 1/12 klass
Reeglid reguleerivad võistluse ülesehitust, mudelite ehitust ja jõusüsteeme. Fun Piloti kodulehel on kuupäeva 12.01.10 juures link vägagi täpsetele reeglitele. Kõik peale ühe asjaolu on selle klassi juures super. Minu jaoks rikub kogu lõbu ära ülemäärane tõmbe ja kaalu suhe. You Tube videosid vaadates jääb mulje, et kihutatakse kogu aeg täisgaasiga ja vaja läheb reaktsioonikiirust ning õnne.
3. Tartus tekkinud huviliste ring
Pole mingeid reegleid ja mujal Eestis ei leia võitluskaaslasi. Samas on lennukid aeglasemad ja suht odavad. Järgmine aviaatori poolt viidatud video on minu arust põnevaim rc combat video, mis ma näinud olen.
http://www.youtube.com/watch?v=pgUFF5Vi ... ure=relmfu
Seni olen ise õhuvõitlusega kokku puutunud ainult läbi arvutimängu Aces High 2. Praeguses RC õhuvõitluses ei kohta kuskil võitlemist madalatel kiirustel. Kui ma näeksin RC õhuvõtluses midagi sellist, mis meenutab järgmist videot, elaksin ma täiega kaasa. http://www.youtube.com/watch?v=EElAjwTWODI Ilma tulistamiseta muidugi.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mul jääb natuke tunne, et käib klaverihäälestamine ilma, et keegi üldse klaverit kunagi mängiks

ma olen aru saanud, et teemaks on praegu laialt müügil olevatest nii umbes 800mm- meetri kanti tiivaga vahust (sõja)lennukid, mis on päris odavad.

Mina soovitan, et võtke mingi lennuk ligi, lint sappa ja proovige ometi, proovige mitmekesi.
Siin ei ole teemaks kui kiiresti kellegi lennuk võiks kihutada, vaid see, et sa ajad vastast taga või üritad talle tee pealt lennutrajektoori tagant läbi lennata, ühesõnaga peavad lennusihid mingil hetkel kattuma, et saaks vastast "tulistada". Kui nüüd üritada imeaeglasest stallimise piiril kulgeda, siis pole mingi kunst su rippuvast lindist läbi lennata, seega oled väga lihtne saak. Natukenegi siia-sinna põigeldes on aga elu hoopis teine. Selleks, et seda teha, peaks lennukil ikka mingi normaalne hoog sees olema ja lennuk peab kuuletuma kohe, kui raadiost kangi tõmmatakse. Lennuk ei tohiks koledasti läbi painduda ega muul moel hiljem reageerida.
Youtubist combati lahingut vaadats võib tunduda jah, et käib jubedam kimamine ühes pilves ja selleks peab "liidu meister" olema, et sul võimalust üldse oleks kaasa rääkida. Tegelikult asjas ise sees olles, oma lennukiga lennutades, ei ole see kiirus üldsegi nii suur, sul on aega teisi jälgida ja ise oma lähenemis/võitlusstrateegiat kavandada jõuad ka seda mõelda mida oleks vaja õhtul poest tuua.
Väike eeldus muidugi on see, et sa peaksid suutma lennutada pingevabalt ja nii, et lennuk kindlapeale õhus püsiks. Pead suutma mõelda mida lennukiga teha, mitte seda mis kangi kuhupoole nügida tuleb.

See kas kellegile meeldib lennukikujuga või mõni lihtsam muu õhus püsiv asi, on maitse asi, mis tegelikult on hoopis taandub lennumasina manööverdamisvõimele. Kui sinu lennuk teeb surmasõlme 20 meetri raadiusega ja teisel 2 meetri raadiusega siis ilmselt on ikka äkilisemalt reageeriva lennuki juhtimine palju täpsem ja kiirem.
Pealegi on neid vaidtiibasid üliodav ehitada, keret polegi. Võib ju osta kalleid söest tehtud lennukid ja need kümne minutiga kõik maa sisse või vastu teisi lennukeid katki lasta, siis tekib mõte, et pagan miks ta nii kallis küll on. Sellepärast paljud tõsisemalt võistlevad tegelased teevad ise või grupeeruvad teiste tegijatega ja toodavad/ehitavad odavalt lennukid koos, ise.

Ma oma mõttega tahtsin öelda seda, et pole vaja siin väga heietada midagi, tuleb lihtsalt võtta omale meeldiv lennuk ja proovida lahingutegevust ise reaalselt, siis alles saab aru mida tähendab õhuvõitlus lennukitega.
Tegelikult on see väga põnev ja lõbus ju. Kelle annab see adrenaliini, kellele emotsioone, mida iganes. Ei ole vaja karta, tuleb ära proovida lindi lõikamine ja siis hakkab meeldima. Mida rohkem tegelasi on, seda efektiivsem on "õhulahing".
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

vastus

Post by aviaator »

Ropka kokkuvõtte antud teema kohta on väga õige ja asjalik, kel huvi ja satub Tartusse võtku ühendust ja proovime järele kui hea või halb see on, muidugi võivad seda ka huvilised mujalt Eestis teha .

Aivar
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: vastus

Post by cuprum »

aviaator wrote:Ropka kokkuvõtte antud teema kohta on väga õige ja asjalik
Ühinen, kiitmaks vana õhuässa ;)
A siis jääb üle ainult miski kogunemise ajahetk kokku leppida - võiblla natuke pikemaks ette, et inimestel oleks aega atra seada. Mõni kaltsupea (mina näiteks) oleks kah huviline Tartu rahulikku konnatiiki kivi viskama tulema, a nädalakese veel pean kaugel viibima.
Niiet, sõbrad, tehkem Aviaatori onule tünga, ning ostkem tema "putka" sõjalindudest tühjaks ja Raadi väljal näeme - raisk!
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

aviaator kirjutas:
Kui sõbrad saaksid kopereeruda, siis 4 lennuki tellimisel saab 5 da kauba peale, selline võimalus on kehtiv kuni 29 detsember 2011.
Ma olen valmis ühte tellima, kas on veel mõttekaaslasi, et soodukat saada.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

selleks peab see vist üks-sama toode olema, et boonus tekiks?

mul on justkui oma valik tehtud, ei tea kas saan sedasi kasulik olla
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Ilmselt jah jutt käis FMS 800 mini seeriast.
Üks zero ja bf109 on juba tartus olemas ja ootavad,et lenduritel vaba aega tekiks,et lendama minna.
Väga lahe oleks sama klassi ja sama tootja erinevate lennukitega mingit combati taolist lennutamist teha.
Esialgu proovime lihtsalt üksteise järel lendamist.


Sven
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Minul on tulemas FMS P-51. Vahest käin ikka ka Tartus
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Täpsustus

Post by aviaator »

Hetkel saadavad mudelid

P-51D 800 PNP FMS
BF109 800 Mini PNP EPO Brown
F4U 800 PNP FMS
P47 800 PNP FMS
AT-6 800 Mini PNP EPO FMS Yell
T28 800 Mini PNP EPO FMS
Zero A6M3 750 PNP EPO Green
F6F 750 PNP FMS
A1 750mm Mini PNP FMS Grey
Tempest 750 Mini PNP FMS Camo

Täpsustuse mõttes, võib osta erinevaid marke 4 , siis saab viienda kaasa, tähtis et oleksid nn mini seeriast ehk need mis siin kirjas.

Hetkel saada ka akud neile http://www.rfi-power.com/product/show.asp?518 hinnaga 15,00eur tükk.

Vabandage et teema läks väga kaubanduslikuks kuid see info oli vajalik eelpool oleva jutu täpsustamiseks.

Veel ka tänud asjaosalistele kes antud teemat aitasid aretada :wink:



Aivar
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Viiekesi tellides peaks tulema ühe lennuki hinnaks 108 eur. Kas leiab siin teemas sooduka ajal veel neli inimest, kes on nõus koos minuga ostma? Kui ei ole kedagi, siis kaldub minu kaalukauss 1/12 klassi poole.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

telli sealt, kui sellist hinda tahad.http://www.schottenecke.de/Planes/Warbi ... 22_33.html
User avatar
Sven
Posts: 286
Joined: Sat Aug 27, 2011 11:31
Location: Tar2

Post by Sven »

Panin enda zero poisi täna kokku, kvaliteet on väga hea.
Mina olen rahul ja aivari pakutud 2s lipod mahuvad väga hästi ära.
Kes veel kahtleb siis paar pilti ka.

Image

Image

Sven
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina soovitaks sellistel elerone pikendada kuni kereni

aga kui stardiga probleeme pole, siis las olla
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

eleronid

Post by aviaator »

Ok , proovime järele.

Aivar
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Soovitaks kasutada suuremate pööretega mootoreid,muidu võib lint kerida ümber mootori võlli ,poodes selle kinni.Võivad hävida regu ja ka mootor.Teine varjnt oleks hapram lint,see ei taha arvatavasti aga ka isegi vabalt lennates terve püsida ,eriti märjaga.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Sain ka eile kätte oma pisikese P-51 ja panin ta ka kohe kokku. Kvaliteet on tõesti hea, kuid mulle jäi esialgu mulje, et 2S lipo kipub nagu vähe nõrgaks jääma. Seda küll esialgu käes olles gaasi põhja surumisel.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Post by aviaator »

Soovitaksin esialgu elerone vaigistada kuskil 50%, proovisin oma Bf 109 peal ja Sven oma Zero peal, kippus väga tundlik olema aga see on meie arvamus.

Ise kasutan 7,4V akut 1500mAh ja 25 C , kuigi käes hoides polnud täispööretel just loom , siiski käest startides pühkis päris kenasti minema.

Kindlasti vaata üle raskuskese, kui minul polnud midagi vaja lisada , siis Zerole läks omajagu tina ninasse, ka soovitan tiiva all olevad plastikust telikukinnitused ettevaatlikult eemaldada ja siis korralikult tagasi liimida.

Aivar
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Vaatasin eile ka raskuskeskme üle ja 3s 1000mah akuga on ok, kuid 2s akuga vajab pisut lisaraskust. Aretasin süsteemi, et oleks võimalikult lihtne vastavalt akule kas raskust lisada või siis ära võtta. Lennukil kõik ettevalmistused tehtud ja jääb ainult sobivat ilma oodata. Laupäevane ilmaeenustus tõotab küll väiksema tuulekiiruse poolest sobiv tulla, kuid lubatud sademed võivad selle aga jälle küsitavaks muuta.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Tegin siis esimese lennu oma FMS Mini P-51 täna ära. Ilm oli küll tuuline ja pisut ka lörtsi sadas, kuid kokkuvõttes see katsetamist ei seganud. Kasutasin täna siis Lipo 3S 1000Mah. Väga hea lennuk, oma väikese kaalu kohta talub mõnusalt tuult, hästi juhitav ja ka kiire. Murult õhkutõusmisega probleeme pole, kuid maandulisel pisikeste ratastega kipub ikka nina maha panea. Julgen kõigile soovitada, kui keelgi peaks veel kahtlema.
Last edited by Matsa on Sun Dec 18, 2011 21:43, edited 1 time in total.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Lennud tehtud nii 3s kui 2s lipoga. Mõlemad 20c. Hea kiirus ja juhitavus 3s-ga, kuid see minu arvamus. Igal juhul hea lennuk nii suurtel kui madalatel kiirustel.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Ühinen, kiitmaks vana õhuässa Wink
A siis jääb üle ainult miski kogunemise ajahetk kokku leppida - võiblla natuke pikemaks ette, et inimestel oleks aega atra seada.
Kevad tasapisi tulemas, aga teema on kuidagi ära vajunud. Mul on üks FMS Mini Zero, mida ise polegi jõudnud kordagi lennutada. Kui Tallinnas on säärase õhuvõitluse huvilisi, siis võiks kunagi kokku saada ja lennutada ning mõtteid vahetada.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Tegin oma Zeroga täna väikese eksperimendi ja mõtlesin vana teema jätkuks natuke kogemusi jagada.

Kõigepealt oma lennukist. Kasutan RFI 2S 25C 1500mAh akusid, APC 8x6 proppi ja olen lennuki kiiruse ning juhitavusega väga rahul. Matsa eelistab 3S akut tõenäoliselt sellepärast, et tema lennukil on teine mootor. Schottenecke.de andmetel on FMS A6M3 Zero, Hawker Tempest, A1 Skyraider, F6F Hellcat, Bf109-F ja FW190-A8 varustatud mõõtmetelt suurema 1550kv mootoriga, aga P51 Mustang, Spitfire, Bf109, P40 ja AT-6 1300kv mootoriga. P47 omab 1530kv mootorit.

Katsetasin täna mudeli lennuomadusi lindiga lendamisel. Lint on sama, mida kasutatakse 1/12 skaala õhuvõitluses. Esimese lennu tegin 4m pikkusega ning mudel käitus väga hästi, aga see tundus õhus ikka väga lühike. Järgmisel neljal korral proovisin 8m linti ja see tegi lennukit natuke aeglasemaks, aga mulle meeldis. Ilma lindita lendab Zeke minu arust normaalselt juba ca 50% gaasiga, aga 8 meetrisega mingi 75% gaasiga.

Tänased katsed olid ligikaudu 4min vahelduva gaasiga lendu, viimane kestis umbes 6min. Akude pinge oli pärast lendu ilma koormuseta 7,54- 7,56V ja laadimisel läks sisse 722-857mAh. Viimasel lennul olin sihtmärklennukiks ning üritasin ühe teise mudellenduri abiga teada saada, kas õhus õnnestub linti lõigata või see kerib ennast ümber propi. Ründaja oli väiksem HKst ostetud T28. Proovisin küll rahulikult ja sujuvalt lennata, aga siiski osutus kauguse tajumine oodatust raskemaks ning tulemust ei tulnud. Kunagi hoidsin Zerot maa peal käes nina püsti ja torkasin linti propellerisse keskelt ja äärest ning siis lõikas propeller ilusti lindi puruks. Õhus ei pruugi see nii hästi õnnestuda.

Äkki soovib keegi veel selles katses osaleda? Võin vabalt sihtmärklennukiks olla. Eriti oodatud on enam-vähem samas seades mudelid.
User avatar
Climatix
Posts: 286
Joined: Sun Oct 16, 2011 17:44

Post by Climatix »

Kas kõik need Fms sõjalennukid lendavad ka 3s akuga ? Vaatan et osadel on 1300kv mootorid ja teistel 1550kv , on suur vahe nendel ?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

suuremad tahavad 4S akut, näiteks F6F ju ka F4U (meetrised)
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Mini seeria lennukid lendavad 3S akuga küll, aga propeller tuleb arvatavasti välja vahetada. 1300kv mootori jaoks tundub 3S ja 8x6 propeller olevat viimane piir. 1550 kv korral on see vist 2S aku ja 8x6 (3S vajab tõenäolislt väiksemat sammu). Vähemalt mulle on jäänud selline mulje.
Post Reply