450 vs 500 algajale

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
henryko
Posts: 306
Joined: Tue May 28, 2013 1:33
Location: Kohila
Contact:

Post by henryko »

Ausalt öeldes, ma tegin siin ainult vahemärkuse, et mis lendab "paremini" mis mitte :D!!? Küsimus, et kes siin paremini lennutab peaks olema üleüldse küsimus :D? Bluesmell, rahu-rahu! Ja fast-lad on suure kaarega minu kopterist mööda läinud, et sa teaksid ;-)Kõigil on tasemel kopterid oma klassis, aga see ei tähenda, et postituse teema kohaselt kellegilt midagi üldse ära ostetakse ;-) Hinnad on kõigil nii mõistlikud, milleks müüjad ise seda peavad - seega "respect them"! However sõbrad, ega ainult aadlikel olid vanasti "vinged püssid" - talupoegadel olid ise tehtud "relvad" ja hea kui sedagi oli :P


No-hard-feelings!
Last edited by henryko on Sat Jul 27, 2013 15:56, edited 2 times in total.
Image
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Ütlen ka sõna sekka.

Soovitan 500 klass kopter osta. Samas 450 klass kopter on ka hea ja odav, senikaua kuni jõuad parandamiseni, mida tuleb alguses rohkem ette :P
500 seeria kopter on loomult stabiilsem. Soovitaks alguses lennata FB peaga või investeerida tunduvalt rohkem aega ning võta FBL.

TT vs rihm - lendasin alguses rihmaga, kuid nüüdseks olen vahetanud rihma mõlemal kopteril TT (kardaan, torque tube) vastu. Rihm tekitab rohkem võimalusi staatilise elektri tekkeks, mis võib olla FBL ajule ja muule elektroonikale kahjulike tagajärgedega. Lugesin ka netist, et rihm andestab rohkem sabalööke jne ... ei ole õnneks sellel põhjusel kardaanist (TT) jagu saanud veel.

Soovitaks seega võtta Bluesmell või Stayazz 500 seeria kopteri, mõlemad on väga head. Saad töötava kopteri ning ei pea hakkama juppe välja vahetama, kui just ise ära ei lõhu.

HK kraam ei ole just väga kvaliteetne. Ainukesed head asjad HK-l on mitte liikuvad jupid ja see on ka kõik. Viimati, kui sai 450-se raam ära lõhutud oli vaja kiiresti uus raam hankida, sain Eestist 450-sele uue raami, hk toodang.

Metall vs plastik - ei ole alguses suurt vahet. Kui oled juba vinge 3D trikitaja ning soovid jäigemat liikurit, siis võib mõelda metallist (Al) juppidele.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Riff wrote:Ütlen ka sõna sekka.

TT vs rihm - lendasin alguses rihmaga, kuid nüüdseks olen vahetanud rihma mõlemal kopteril TT (kardaan, torque tube) vastu. Rihm tekitab rohkem võimalusi staatilise elektri tekkeks, mis võib olla FBL ajule ja muule elektroonikale kahjulike tagajärgedega. Lugesin ka netist, et rihm andestab rohkem sabalööke jne ... ei ole õnneks sellel põhjusel kardaanist (TT) jagu saanud veel.
Sa, Riff, oled nähtavasti oma algajapäevad ära unustanud :lol:
Kui käsi veel kindel pole on väga lihtne saba maha vajutada ning kardaani hammakatest ja seejärel ka paljudest muudest juppidest lahti saada.

Mina olen väga rahul, et alustasin 450 kopteriga, remont oli odav ja õppisid refleksid kiiremalt selgeks. 500 kopter tundub tõesti pärast 450 kopteriga lendamist rahulik nagu veis jänese kõrval aga see kõik on petlik- kui see veis külje maha otsustab keerata piloodi aeglase/vale refleksi tõttu, on purustusi kordades rohkem.

Igatahes- väiksema kopteri pealt suurema peale minek on kordades kergem kui vastupidi, see kehtib ka rahalises mõttes :D
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Nonii. Hetkel siis nii palju/vähe tehtud. Homme hakkan vaikselt elektroonikat peale sättima.

Image

Õhku ma teda kindlasti esimesena ei tõsta.
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Labad, mis sai pildi jaoks külge pandud nõksa valesti:D
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Labad, mis sai pildi jaoks külge pandud nõksa valesti:D
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Pole hullu, olen ka ise paaril korral väiksel kopteri sabalabad valet pidi paigaldanud ning siis mõelnud, et kuidagi imelik... 8) :lol:
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Sai siis täna omal käel ikkagi proovimas käinud. Simu on kökimöki võrreldes reaalse hõljutamisega. Training geari külge ei pannud.

Kahjuks lõpuks lendas pisige kiva main geari ja selle "rihma gear vahele" ja vajab vahetamist. Igal juhul peaks main geari ära vahetama. Hk oma veits lopendab.

Paar klippi ka:


https://www.youtube.com/watch?v=uVH3y2q ... ata_player

https://www.youtube.com/watch?v=5jaOt5_ ... ata_player
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Väga tubli!


Aku peaks olema rohkem ees pool. Kabiini alumine serv peaks jääma raami põhjaga samale tasapinnale.

Sellise kruusa ja klibu rohkel pinnasel just väga hea ei ole, st madalal olla. Proovi lennutada nii, et tõstad kohe 0,5-1m kõrgusel ning proovi siis hõljutada, tuleb kindlasti paremini välja. Niivõrd madalal tekib õhupadi, mis segab hõljutamist.

R.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Sul paistab saba gyroga väike probleem olema. Või ei ole gyro AVCS režiimis. Igatahes saba ei hoia üldse.
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Ei olnud avcs režiimis. Normal oli. Hoverdamine parem selle režiimiga? Erinevaid aruteluaid lugenud ja igaüks kiidab erinevat:D hea et saba ei võbele vähemalt. Hk401 gyro ning Power HD 3688HB Digital Servo
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Parem pane güro ikkagi AVCS (head lock) reziimi, kui siis ka saba ei hoia, suurenda vastavalt güro gaini. Hõljutamise harjutamise juures on väga ohtlik lasta kopteri saba enda suunast ära pöörata, orientatsioon on kiire kaduma :shock: ja siis pole ka kräss kaugel.

Tolmused ja kiviklibused platsid pole hõljutamiseks head, peenike kivitolm sööb liikuvad pinnad ruttu viledaks.

Harjutustelikuga saad julgemalt kopterit tõsta ja õpid kiiremini, muidu aku saab suht ruttu otsa ja oled ainult veidi "konnahüppeid" teha saanud :)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Ütöen ausalt, et ma ei osanud training geari külge panna:D neli kummi oli kaasas ja ma ei nuputanud kuidagi välja kuda paigutada:D loll on loll olla
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kummid? Treeningalus peab ikka jäigalt kinni olema ja selleks on kaablisidemed (soomepäraselt nipukad)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Seepärast segaduses olingi siis.:D õnneks nipukaid palju :D Aitäh Trebla!

Nüüd vaja uued gearid saada ning saab taas proovima. Kellelgi üle ei ole? Ehk saame kaupa teha?
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

Tekkis küsimus. Eile käisin hõljutamist proovimas ning alati kui mootor hakkab tuure üles võtma siis kopter nn võbeleb. Kui pöörded juba kõrgemal siis kaob see koheselt. Mis asi võiks seda tekitada? Osadel youtube videotel samuti seda märganud. Kas tegu võib olla, et pealabad ei ole ennast veel nn "välja sirutanud" või võib ka milleski muus asi olla.
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Kas suurendad pearootori pöördeid liiga järsult või on labad liiga kinni.....
User avatar
STan
Posts: 288
Joined: Fri Jun 14, 2013 14:19
Location: Tallinn

Post by STan »

arvan, et tegu pigem teise variandiga siis, sest soft start on peale timmitud. Igal juhul tänud!!! :)
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Liialt pehme jalus põhjustab sellist tüüpi probleeme, lisaks liialt pehme (madala hõõrdumisega) pinnas.

Kontrolli üle ka pealaba ja sabalaba poltide pingsus - labade paari poltide pingsus peab olema võimalikult ligilähedane.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

STan wrote:Tekkis küsimus. Eile käisin hõljutamist proovimas ning alati kui mootor hakkab tuure üles võtma siis kopter nn võbeleb. Kui pöörded juba kõrgemal siis kaob see koheselt. Mis asi võiks seda tekitada? Osadel youtube videotel samuti seda märganud. Kas tegu võib olla, et pealabad ei ole ennast veel nn "välja sirutanud" või võib ka milleski muus asi olla.
Kui labad pole tasakaalustatud jääb vibratsioon alles (ning suureneb) ka täispöörete saavutamisel. Kui normaalpööretele lähenedes probleem kaob siis on see vibratsioon väikeste pöörete juures normaalne nähtus. Labad võtavad alles teatud pöörete juures stabiilse asendi ja jäävad kogu lennu ajaks veidi kiikuma vertikaaltelge pidi. Kui labad on liiga kinni, ei jõua labad oma raskusega stabiliseeruda ning vibratsioon suuremal või vähemal määral jääb alles. Liiga lõdva kinnituse puhul võivad labad rootori pöörete järsu muutumise korral viga saada kas labahoidjate, teise laba vms vastu põrgates. Mida raskem laba, seda kõvemini tuleb polt kinni keerata. Kontrollida võib pingust nii:
Siruta labad piki kopterit välja, hoia kopterit ühe käega jalastest ja teisega rootoripeast, keera kopter külili ja raputa järsult. labad peavad langema enam-vähem võrdselt peaaegu vertikaalselt alla. Siis saad teada mis laba lõdvemaks või jäigemaks keerata. See ei ole mingi täppismõõtmine ja erinevad labad võivad nõuda erinevat pingust. Üldiselt kehvemad labad tahavad lõdvemat kinnitust.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply