



No-hard-feelings!
Sa, Riff, oled nähtavasti oma algajapäevad ära unustanudRiff wrote:Ütlen ka sõna sekka.
TT vs rihm - lendasin alguses rihmaga, kuid nüüdseks olen vahetanud rihma mõlemal kopteril TT (kardaan, torque tube) vastu. Rihm tekitab rohkem võimalusi staatilise elektri tekkeks, mis võib olla FBL ajule ja muule elektroonikale kahjulike tagajärgedega. Lugesin ka netist, et rihm andestab rohkem sabalööke jne ... ei ole õnneks sellel põhjusel kardaanist (TT) jagu saanud veel.
Kui labad pole tasakaalustatud jääb vibratsioon alles (ning suureneb) ka täispöörete saavutamisel. Kui normaalpööretele lähenedes probleem kaob siis on see vibratsioon väikeste pöörete juures normaalne nähtus. Labad võtavad alles teatud pöörete juures stabiilse asendi ja jäävad kogu lennu ajaks veidi kiikuma vertikaaltelge pidi. Kui labad on liiga kinni, ei jõua labad oma raskusega stabiliseeruda ning vibratsioon suuremal või vähemal määral jääb alles. Liiga lõdva kinnituse puhul võivad labad rootori pöörete järsu muutumise korral viga saada kas labahoidjate, teise laba vms vastu põrgates. Mida raskem laba, seda kõvemini tuleb polt kinni keerata. Kontrollida võib pingust nii:STan wrote:Tekkis küsimus. Eile käisin hõljutamist proovimas ning alati kui mootor hakkab tuure üles võtma siis kopter nn võbeleb. Kui pöörded juba kõrgemal siis kaob see koheselt. Mis asi võiks seda tekitada? Osadel youtube videotel samuti seda märganud. Kas tegu võib olla, et pealabad ei ole ennast veel nn "välja sirutanud" või võib ka milleski muus asi olla.