MInu jaoks oleks "meremiin sääse tapmiseks", sest üle 50 W laadimiseks tavaliselt ei tarvita. Üks hobujõud bloki kohta on uhke küll muiduMõista mõista, mis see(need) on
Akude vananemine ja keskkond.
Sääsk vs meremiin sõltub kasutuse viisist. Kui kõrge vooluga ei ole hea ühte akut laadida, kuid soovid kiiresti valmis saada, siis järelikult on vaja paralleelselt laadida.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Paralleellaadimisest:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1155053
http://electricrcaircraftguy.blogspot.c ... xtZF4U08u0
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1155053
http://electricrcaircraftguy.blogspot.c ... xtZF4U08u0
Last edited by Riff on Sat Mar 08, 2014 20:59, edited 1 time in total.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Paralleellaadimine tundub olevat kõige parem viis. Laadisin kolme akut korraga, laadimise aeg oli ok ning lisaks olid akud paremini palantseeritud kui üksikult. Akude elementide pinge tasemed sai eraldi kontrollitud peale laadimist.
Netis leidava info põhjal võib laadida edukalt erineva mahtuvusega sama tüüpi akusid paralleelselt. Järgmisena proovin kuidas saavad 1,3Ah ja 2,65Ah koos hakkama. Tänaseks on pea kõik akud 6s.
Ainuke kitsendus on vajadus jälgida, et akude elementide lähtepinge erinevus ei oleks suurem kui 0,1V.
Netis leidava info põhjal võib laadida edukalt erineva mahtuvusega sama tüüpi akusid paralleelselt. Järgmisena proovin kuidas saavad 1,3Ah ja 2,65Ah koos hakkama. Tänaseks on pea kõik akud 6s.
Ainuke kitsendus on vajadus jälgida, et akude elementide lähtepinge erinevus ei oleks suurem kui 0,1V.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Panin erineva mahtuvusega 6s akud laadima, asi toimib.
6,4A juures oli toiteploki pingelang 0,13V ehk 60A juures peaks pinge langema ca 1,22V. Ennetavalt sai välja vahetatud toiteploki pistikute ühendus - asemele sai joodetud 16mm2 mitmekiuline juhe "+" ja "-" otsale. Esmakordselt oli vaja juhet õlale toetada jootmise ajaks
NB! kuna akude ja laadimisega oli jama, siis hakkasin teemat täpsemini uurima ning tegin omad järeldused. Teema liikus akudelt laadimise kvaliteedi peale. Ei hakanud uut teemat tegema, panin kõik siia otsa. Usun, et paralleellaadimise ning serveri PSU kasutamise teema võiks ka teistele kasulik olla.
6,4A juures oli toiteploki pingelang 0,13V ehk 60A juures peaks pinge langema ca 1,22V. Ennetavalt sai välja vahetatud toiteploki pistikute ühendus - asemele sai joodetud 16mm2 mitmekiuline juhe "+" ja "-" otsale. Esmakordselt oli vaja juhet õlale toetada jootmise ajaks
NB! kuna akude ja laadimisega oli jama, siis hakkasin teemat täpsemini uurima ning tegin omad järeldused. Teema liikus akudelt laadimise kvaliteedi peale. Ei hakanud uut teemat tegema, panin kõik siia otsa. Usun, et paralleellaadimise ning serveri PSU kasutamise teema võiks ka teistele kasulik olla.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Laadimise vool on huvitav teema. Osad soovitavad foorumites laadida Ah1 x c + Ah2 x c + ... + Ahn x c = summaarne laadimise vool.
1, 2, n - aku järjekorra number
Olen ise võtnud aluseks kõige lahjema aku laadimise vool x n.
See, mida on näha pildil, ei ole minu nö tavapärane laadimise koht vaid pildi tegemise koht . Kunagi ammu sai laetud akusid lausa nö mitte põleva tunneli sees. Ohutuse poole pealt väga oluline tähelepanek, valida laadimise koht väga hoolikalt!
Paralleellaadimise puhul mõned olulised punktid:
*kui üks aku nö kaob vahelt ära - teised akud saavad selle ühe võrra suurema voolu
*kui üks aku läheb lühisesse - kõik akud kannatavad
1, 2, n - aku järjekorra number
Olen ise võtnud aluseks kõige lahjema aku laadimise vool x n.
See, mida on näha pildil, ei ole minu nö tavapärane laadimise koht vaid pildi tegemise koht . Kunagi ammu sai laetud akusid lausa nö mitte põleva tunneli sees. Ohutuse poole pealt väga oluline tähelepanek, valida laadimise koht väga hoolikalt!
Paralleellaadimise puhul mõned olulised punktid:
*kui üks aku nö kaob vahelt ära - teised akud saavad selle ühe võrra suurema voolu
*kui üks aku läheb lühisesse - kõik akud kannatavad
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Vingemad laadijad kasutavad aku sisetakistuse mõõtmiseks Kelvin 4 juhtme meetodit, rohkem infot siit:
http://www.allaboutcircuits.com/vol_1/chpt_8/9.html
Väidetavalt pidid kasutama sama mõõtmist ka aku palantseerimise ajal. Selle meetodi eelis on kaabli ühenduse takistusest mitte sõltumine. Tavalised odavamad laadijad ei oma selist funktsiooni.
FMA PL8 näiteks kasutab...
http://www.allaboutcircuits.com/vol_1/chpt_8/9.html
Väidetavalt pidid kasutama sama mõõtmist ka aku palantseerimise ajal. Selle meetodi eelis on kaabli ühenduse takistusest mitte sõltumine. Tavalised odavamad laadijad ei oma selist funktsiooni.
FMA PL8 näiteks kasutab...
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
FMA PL8 on päris kaasaegne toode! Siin rahva arutlus enamvähem tasemel laadijatest:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1280537
Sisetakistuse mõõtmisviga tekib siiski põhiliselt balansseri juhtme hädadest ja justkui jääb Kelvin 4 juhtme meetodi "käeulatusest" välja
Otstarbelisel kasutamisel balansseri juhtme takistused suurendavad ainult veidi balansseerimise aega, nagu eespool juba mainiti ja arvestatavat kahju ei oska näha.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1280537
Sisetakistuse mõõtmisviga tekib siiski põhiliselt balansseri juhtme hädadest ja justkui jääb Kelvin 4 juhtme meetodi "käeulatusest" välja
Otstarbelisel kasutamisel balansseri juhtme takistused suurendavad ainult veidi balansseerimise aega, nagu eespool juba mainiti ja arvestatavat kahju ei oska näha.
Sain uue aku kätte.
2,65Ah 45c ning 2,7Ah 65c - suuruse vahe on märgatav. Uus aku on ca 7mm paksem võrreldes 45c akuga. Natuke imelik, et 50mAh vahe ning nii palju suurem aku.
2,65Ah 45c ning 2,7Ah 65c - suuruse vahe on märgatav. Uus aku on ca 7mm paksem võrreldes 45c akuga. Natuke imelik, et 50mAh vahe ning nii palju suurem aku.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Kui sa võrdled sama mahutavusega aga erineva C-ratega akusid siis võid tähele panna, et suurema C-ratega aku on märgatavalt kogukam
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Kunagi lugesin vist seda esimest postitust ja arvaksin ise, et tegu oli külmaga ja tõenäoliselt ka vanade akudega, ehk koosmõju... või siis ainult külmaga.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Nüüdseks on teema arenenud kuid üsnagi huvitav ja sisaldab konkreeteid mõõtmistulemusi.KristoR wrote:Kokkuvõtteks ütleks, et teema pealkiri on eksitav.
Võiks tõesti saada uue nime... "LiPo sisetakistus, koormustaluvus ja selle mõõtmine"...
... või miskit sellist mille järgi ka tulevikus seda üles leida.
Jutt käib juba paralleellaadimisest...Oehh wrote:Nüüdseks on teema arenenud kuid üsnagi huvitav ja sisaldab konkreeteid mõõtmistulemusi.KristoR wrote:Kokkuvõtteks ütleks, et teema pealkiri on eksitav.
Võiks tõesti saada uue nime... "LiPo sisetakistus, koormustaluvus ja selle mõõtmine"...
... või miskit sellist mille järgi ka tulevikus seda üles leida.
Samas puudub ikkagi vastus algselt püstitatud küsimusele. Või pole see enam oluline?
Hirobo EVO 50//T-rex 600FBL //T-rex 450SE //Gaui EP550* // Honey bee king II*//Lama V4*
Külmast niipalju, et mul on paar LiPO akut olnud mitu talve suvilas ja välistemperatuurid on neile igapäevased. Töötavad justkui kõik ja külma tõttu riknemisest rääkida ei ole põhjust.
Miinuskraadideni jahtunud aku on kindlasti lennus hästi laisk võrreldes sooja akuga.
Sellel videol aerodünaamiliselt kauni lennukiga on akul ilmselt päris jahe:
Miinuskraadideni jahtunud aku on kindlasti lennus hästi laisk võrreldes sooja akuga.
Sellel videol aerodünaamiliselt kauni lennukiga on akul ilmselt päris jahe:
Külm vs vanus - külma osakaalu on raske hinnata. Et hinnata külma mõju peaks läbi viima katsed ja mõõtmised, mis võtavad arvesse muutuvat temperatuuri ning keskkonna mõju kestvust. Hetkel lihtsalt jälgin akude sisetakistuse muutust - saan hinnata vananemise kiirust. Külma mõju saaks ka hinnata, kuid hetkel ei ole see prioriteet.
Teen oma exceli tabelile mõned muudatused, et saaks kirja panna peale x arvu lendamist/laadimist muutused.
Proovin esialgu pinge mõõtmised täpsemaks saada, peale seda vaatan külma toimet akudele.
Teen oma exceli tabelile mõned muudatused, et saaks kirja panna peale x arvu lendamist/laadimist muutused.
Proovin esialgu pinge mõõtmised täpsemaks saada, peale seda vaatan külma toimet akudele.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Mäletad õigesti, kuid osaliselt.
Akusid hoitakse jahedas, et aeglustada keemilist protsessi akus = aku vananemise aeglustamine, kasutatakse säilitamiseks.
Lennu ajal on aga vaja kiiret ja head keemilist protsessi...
Paha lugu on see, et ei ole konkreetseid numbreid, mida saaks kasutada, on olemas hinnangud: parem, halvem jne.
Akusid hoitakse jahedas, et aeglustada keemilist protsessi akus = aku vananemise aeglustamine, kasutatakse säilitamiseks.
Lennu ajal on aga vaja kiiret ja head keemilist protsessi...
Paha lugu on see, et ei ole konkreetseid numbreid, mida saaks kasutada, on olemas hinnangud: parem, halvem jne.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Huvitav infokild LiPo aku kohta. Ei oska öelda, kas see ka kõikide kohta kehtib v mitte, kuid siit saab aru, miks peaks aku miinimum pinge olema 3,7 V/element ja mitte vähem lennu0sõidu jne lõpus:
Pinge suurem langus toimub ~7,315V peal ehk 3,657 V/element
Kasutusel on revolectrix fma pl8 v2 ning usb pulk, millega Saab laadija ühendada arvutiga.
Pinge suurem langus toimub ~7,315V peal ehk 3,657 V/element
Kasutusel on revolectrix fma pl8 v2 ning usb pulk, millega Saab laadija ühendada arvutiga.
Last edited by Riff on Fri May 02, 2014 19:12, edited 1 time in total.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Võib-olla on asi klaveri ja tooli vahelises "tihendis"...[J] wrote:Seda softi "söövad" enamus tõsisemaid laadijaid ja saab suvalise aku laadimiskarad üles võtta ning palju muudki Exclamation Kes pole veel proovinud, sel tasub katsetada. Maailmatunnetus paraneb kindlasti:
aga pean tunnistama, et see LogWiev mulle küll eriti ei istu.
Sain ta HK "PowerLog 6S" loggeriga kaasa aga tundub siga ebamugav programm olema.
"Accurate charge ..." on lihtsalt režiimi nimetus, muud midagi.
Eks siit saab edasised järeldused teha aku tegeliku olukorra kohta.
Tühjaks laadimise vool oli 10A, 3,85V (NB! aku lähtepinge on ~7,7V) vastaks ideaalolukorras 3,66Ah aku mahtuvusele, kuid kalku järgi saab ainult 2,66Ah...
Päris valgustav on hiina akusid analüüsida.
Eelpool olevad arvud on kõik ümardatud ega ole tehtud konkreetse metoodika alusel, puhas looming ja numbritega mängimine. Keegi oskab üldse öelda, milline on antud aku parameetrite arvutamise metoodika???
Eks siit saab edasised järeldused teha aku tegeliku olukorra kohta.
Tühjaks laadimise vool oli 10A, 3,85V (NB! aku lähtepinge on ~7,7V) vastaks ideaalolukorras 3,66Ah aku mahtuvusele, kuid kalku järgi saab ainult 2,66Ah...
Päris valgustav on hiina akusid analüüsida.
Eelpool olevad arvud on kõik ümardatud ega ole tehtud konkreetse metoodika alusel, puhas looming ja numbritega mängimine. Keegi oskab üldse öelda, milline on antud aku parameetrite arvutamise metoodika???
Last edited by Riff on Sun May 04, 2014 23:31, edited 2 times in total.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Minu loogika ütleb, et peaks mõõtmiste juures aega ja pinget selle graafiku põhjal arvestama kuni 14 minutini ja 3,65V, sest peale seda läheb pinge vaba langusse. Kui aga nii arvestada, siis on aku mahtuvus veelgi väiksem
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Tavaliselt loetakse mahtuvuseks mahtuvust, mis saadakse tühjendamisel 0,2C-ga 2,75 Voldini. Tavakasutaja ei suuda neid volte tabada ja peab lõpetama varem, kes 3V peal või veel suurema varuga. Kriitiline pinge ei tohi ju lennu keskele jääda.
Näiteks see 10 Ah aku:
http://www.batteryspace.com/prod-specs/5072.pdf
0,2C - 10 Ah ja suure vooluga 10C saab kätte 7,5 Ah
Helikopteriga on kindlasti ainuõige lõpetada enne seda "pingekuristikku", sest isegi LiPoga saatjad on keset lendu nii "ära kukkunud".
Mina tean hetkel seda asja nii.
Näiteks see 10 Ah aku:
http://www.batteryspace.com/prod-specs/5072.pdf
0,2C - 10 Ah ja suure vooluga 10C saab kätte 7,5 Ah
Helikopteriga on kindlasti ainuõige lõpetada enne seda "pingekuristikku", sest isegi LiPoga saatjad on keset lendu nii "ära kukkunud".
Mina tean hetkel seda asja nii.