P-38
Kas need rattad mitte liiga suured pole sinu lennukile? Soovitaks poole väiksemaid ja kergemaid. Need rattad ainüksi kaaluvad kokku ligi 200 grammi sul, muudest telikuosadest rääkimata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Mina olen 3 mm plaadi kokkuliimimisel parimaid tulemusi saavutanud CT84-ga.Oehh wrote:Pidasin silmas, et Liquisole on overkill.
Polyuretan vahuliim on mul Soudali PRO 45P.
Põhimõtteliselt peaks olema sama mis Cascol aga ei pruugi muidugi.
Soudali oma jääb jäik ja 3mm vahuplaadist kere kokkuliimimisel
kippus kogu aeg lahti tulema.
Kas Casco Polyuretan jääb peale kuivamist elastne?
http://www.ceresit.net/download/PDF%20- ... %20EST.pdf
Ühest purgist jagub hulgaks ajaks.
Annab muidu suhteliselt rabedale plaadile hoopis teise kvaliteedi.
Üks näide: https://plus.google.com/photos/10165297 ... ueCC_5eOZw
Tee ise!
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Re: p-38
See muide paisubki väga vähe! Polegi mitte niiväga liimimiseks kui rohkemsärts wrote:Mul ka pudel CT84 aga pole jõudnud proovida,enamasti vaja väga väikese paisumisega liimi.
monteerimiseks - suuremate vahede täitmiseks. Näiteks kohtades,
kus muidu tekkivad pingete konsentratsioonid.
Väga hea on töödelda: lõika noaga, sae rauasae lehega või nühi
liivapaberiga. EPO-vahuga vahetult ei nakku. EPO vaht tuleb
plastmassi krundiga üle lasta, siis nakkub küll. Teine variant kruntida
Moment kontaktliimiga.
Tee ise!
Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Aga selles just sõjalindude värvi point ongi...trebla wrote:Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.
* Pealt rohelised, et ülevalt vaadates maastiku sulanduksid
* Alt vaadates jäävad pilvede taustal märkamatuks
Omaette klassi moodustasid "tuumatuvid" - need värviti valgeks/hõbedaseks, et nende "muna" poolt tekitatud valguskiirgus ja sellega sarnane jälkus ilusti tagasi peegelduks.
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Raskuskese
Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
liiga võikese pinnaga stabilisaator! 10% juurde ja asi muutub kardinaalselt!
Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga
sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
liiga võikese pinnaga stabilisaator! 10% juurde ja asi muutub kardinaalselt!
Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga
sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
Tee ise!
Nii... rattad... tglt oli ml plaanis teha see lennuk ilma ratasteta,aga kuna esma start sellise isendiga oleks jube,,ja ratastega stardis annab ehk veel midagi parandada,,nt,kui CG ikk natukene vale vms.
Aga! aga kuna lennuki koostamisel ja värvimisel on tekkind mõned pisi vead mis ei luba antud lennukil olla ilueedi siis täna otsustati lennuki tulevik,juhul kui ta ikk lendama hakkab..nimelt tuleb sellest "test lennuk",,kui kõik ok siis tulevikus teen ühe juurde.
Aga nüüd lennuki tuleviku juurde tagasi..kuna ml varsti varsti pere suurenemas ja sugu pole teada,,siiis....siiiiiis.... kui tuleb tüdruk: võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
Aga! aga kuna lennuki koostamisel ja värvimisel on tekkind mõned pisi vead mis ei luba antud lennukil olla ilueedi siis täna otsustati lennuki tulevik,juhul kui ta ikk lendama hakkab..nimelt tuleb sellest "test lennuk",,kui kõik ok siis tulevikus teen ühe juurde.
Aga nüüd lennuki tuleviku juurde tagasi..kuna ml varsti varsti pere suurenemas ja sugu pole teada,,siiis....siiiiiis.... kui tuleb tüdruk: võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
Piltidelt vaadates tundub, et mudelil on trapetsiline tiib ehk siis peaks esmalt leidma raskuskeskme keskmise momentide kõõlu suhtes (nimetatakse ka keskmiseks aerodünaamiliseks kõõluks). Rohkem infot näiteks raamatust "Mudellend", mis on saadaval ka digitaalselt http://www.coptercam.ee/mudellend/eesona.html.Silversass wrote: Tiib on sirge, raskuskeskme määramine ei ole probleem:
1/3 tiiva laiusest, esiservast mõõdetuna. Täpsema tasakaalustatuse
saab teha juba lennutamise käigus.
See teooria on jah natuke kahtlane. Kui sa mõtled vähese stabiilsuse all vähest juhitavust (lennuk tundub lennutamisel uimane), siis võib nii olla küll. Raskem ja suurema inertsiga saba suurendab mudeli stabiilsust. Üks võte, mida koopia sõjalindude ehitajad kasutavad, on raskuste asetamine nina, saba ja tiiva otstesse. Raskuskeskmest kaugemal asetsevad raskused suurendavad inertsust ja mudel lendab rohkem päris lennuki moodi. Raske saba negatiivne külg on suurema ninaraskuse vajadus ja mudeli üldkaalu suurenemine.Silversass wrote: Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
... Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
Võid enne oma mudeli mõõdud igaks juhuks mõne kolmvaate abil ise üle kontrollida. Tiiva otsa kõõlu pikkus enne kumeruse algust ja nina pikkus tiiva tüve esiservast tunduvad suht piiri peal olevat, aga eks pilt petab ka. Mõni P38 variant võis olla ka pikema ninaga (Pathfinder vms).kyylik wrote: ...võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
BL mootoreid ei või panna ühe regu taha. Olgugi, et nii mõnelgi on see läbi ime õnnestunud.
Nende mootorite juhtimisel jälgib ESC kogu aeg mootorist tagasisidet ja vastavalt sellele kommuteerib faasidele toidet.
Kui kaks mootorit paralleelselt ühe regu taha panna on tagasiside mootori rootori asendist suhteliselt ebatäpne ja heal juhul langeb lihtsalt kasutegur,
halvemal juhul põleb kooslus maha.
Nende mootorite juhtimisel jälgib ESC kogu aeg mootorist tagasisidet ja vastavalt sellele kommuteerib faasidele toidet.
Kui kaks mootorit paralleelselt ühe regu taha panna on tagasiside mootori rootori asendist suhteliselt ebatäpne ja heal juhul langeb lihtsalt kasutegur,
halvemal juhul põleb kooslus maha.
Pisikene test sõitmine isegi oli täna.. vaja veel tüürid paika panna jne.
sry et video suht halb,luts telf+hämar vihmane ilm.regud muidugi vajavad kh enne lendu ära kalibreerimist.
https://www.youtube.com/watch?v=RsYvlfa00qw
sry et video on kummuli..muutsin õigeks,aga youtube pole veel muudatust teind.
sry et video suht halb,luts telf+hämar vihmane ilm.regud muidugi vajavad kh enne lendu ära kalibreerimist.
https://www.youtube.com/watch?v=RsYvlfa00qw
sry et video on kummuli..muutsin õigeks,aga youtube pole veel muudatust teind.