P-38

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kas need rattad mitte liiga suured pole sinu lennukile? Soovitaks poole väiksemaid ja kergemaid. Need rattad ainüksi kaaluvad kokku ligi 200 grammi sul, muudest telikuosadest rääkimata.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Seda küll..põhiline et liiga väiksed poleks.siin pole sellist lennuvälja.aga seriff vist pidi ratastega aitama.
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Post by Silversass »

Oehh wrote:Pidasin silmas, et Liquisole on overkill.
Polyuretan vahuliim on mul Soudali PRO 45P.
Põhimõtteliselt peaks olema sama mis Cascol aga ei pruugi muidugi.
Soudali oma jääb jäik ja 3mm vahuplaadist kere kokkuliimimisel
kippus kogu aeg lahti tulema.
Kas Casco Polyuretan jääb peale kuivamist elastne?
Mina olen 3 mm plaadi kokkuliimimisel parimaid tulemusi saavutanud CT84-ga.
http://www.ceresit.net/download/PDF%20- ... %20EST.pdf
Ühest purgist jagub hulgaks ajaks.
Annab muidu suhteliselt rabedale plaadile hoopis teise kvaliteedi.
Üks näide: https://plus.google.com/photos/10165297 ... ueCC_5eOZw
Tee ise!
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p-38

Post by särts »

Mul ka pudel CT84 aga pole jõudnud proovida,enamasti vaja väga väikese paisumisega liimi.
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Re: p-38

Post by Silversass »

särts wrote:Mul ka pudel CT84 aga pole jõudnud proovida,enamasti vaja väga väikese paisumisega liimi.
See muide paisubki väga vähe! Polegi mitte niiväga liimimiseks kui rohkem
monteerimiseks - suuremate vahede täitmiseks. Näiteks kohtades,
kus muidu tekkivad pingete konsentratsioonid.
Väga hea on töödelda: lõika noaga, sae rauasae lehega või nühi
liivapaberiga. EPO-vahuga vahetult ei nakku. EPO vaht tuleb
plastmassi krundiga üle lasta, siis nakkub küll. Teine variant kruntida
Moment kontaktliimiga.
Tee ise!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Äitähhhh silversassile kes varustas mind puuduvate ratastega.

Hetkel pooleli:
Kere värvimine.

Teha veel:
Rattad alla.
Mootorite ja regude paigutus.
Tüüride ehitamine.


Veel üks palve..ehk vedeleb mõnel piloodil 8x6 ja 8x6R propi? Kasvõi kolme labaga.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p-38

Post by särts »

Usun et sobiksid ka 8*4 või 8*5 propid,eriti kui 3laba.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

hetkel veel vaja lennuk alt valgeks värvida,,ja võib unistada juba korralikult servode,regude ja motode paigutusest.

Image
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kuda moodi sellist tüüpi lennukil raskuskese paika pannakse?
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Post by Silversass »

Samuti nagu ühekerelistel lennukitel, aku asetuse muutmisega.
Tiib on sirge, raskuskeskme määramine ei ole probleem:
1/3 tiiva laiusest, esiservast mõõdetuna. Täpsema tasakaalustatuse
saab teha juba lennutamise käigus.
Tee ise!
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

trebla wrote:Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.
Aga selles just sõjalindude värvi point ongi...
* Pealt rohelised, et ülevalt vaadates maastiku sulanduksid
* Alt vaadates jäävad pilvede taustal märkamatuks

Omaette klassi moodustasid "tuumatuvid" - need värviti valgeks/hõbedaseks, et nende "muna" poolt tekitatud valguskiirgus ja sellega sarnane jälkus ilusti tagasi peegelduks.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p-38

Post by särts »

Raskuskese nendel pillidel peab olema suht tiiva esiotsas,muidu õhus ei hoia.
User avatar
Silversass
Posts: 149
Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
Location: Rakvere

Raskuskese

Post by Silversass »

Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
liiga võikese pinnaga stabilisaator! 10% juurde ja asi muutub kardinaalselt!
Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga
sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
Tee ise!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Nii... rattad... tglt oli ml plaanis teha see lennuk ilma ratasteta,aga kuna esma start sellise isendiga oleks jube,,ja ratastega stardis annab ehk veel midagi parandada,,nt,kui CG ikk natukene vale vms.

Aga! aga kuna lennuki koostamisel ja värvimisel on tekkind mõned pisi vead mis ei luba antud lennukil olla ilueedi siis täna otsustati lennuki tulevik,juhul kui ta ikk lendama hakkab..nimelt tuleb sellest "test lennuk",,kui kõik ok siis tulevikus teen ühe juurde.

Aga nüüd lennuki tuleviku juurde tagasi..kuna ml varsti varsti pere suurenemas ja sugu pole teada,,siiis....siiiiiis.... kui tuleb tüdruk: võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Silversass wrote: Tiib on sirge, raskuskeskme määramine ei ole probleem:
1/3 tiiva laiusest, esiservast mõõdetuna. Täpsema tasakaalustatuse
saab teha juba lennutamise käigus.
Piltidelt vaadates tundub, et mudelil on trapetsiline tiib ehk siis peaks esmalt leidma raskuskeskme keskmise momentide kõõlu suhtes (nimetatakse ka keskmiseks aerodünaamiliseks kõõluks). Rohkem infot näiteks raamatust "Mudellend", mis on saadaval ka digitaalselt http://www.coptercam.ee/mudellend/eesona.html.
Silversass wrote: Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
... Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
See teooria on jah natuke kahtlane. Kui sa mõtled vähese stabiilsuse all vähest juhitavust (lennuk tundub lennutamisel uimane), siis võib nii olla küll. Raskem ja suurema inertsiga saba suurendab mudeli stabiilsust. Üks võte, mida koopia sõjalindude ehitajad kasutavad, on raskuste asetamine nina, saba ja tiiva otstesse. Raskuskeskmest kaugemal asetsevad raskused suurendavad inertsust ja mudel lendab rohkem päris lennuki moodi. Raske saba negatiivne külg on suurema ninaraskuse vajadus ja mudeli üldkaalu suurenemine.
kyylik wrote: ...võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
Võid enne oma mudeli mõõdud igaks juhuks mõne kolmvaate abil ise üle kontrollida. Tiiva otsa kõõlu pikkus enne kumeruse algust ja nina pikkus tiiva tüve esiservast tunduvad suht piiri peal olevat, aga eks pilt petab ka. Mõni P38 variant võis olla ka pikema ninaga (Pathfinder vms).
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kuidas mootorite pöörete reguleerimine toimub?
Kas ühe regulaatori all kaks mootorit või on kummalgi oma.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

BL mootoreid ei või panna ühe regu taha. Olgugi, et nii mõnelgi on see läbi ime õnnestunud.
Nende mootorite juhtimisel jälgib ESC kogu aeg mootorist tagasisidet ja vastavalt sellele kommuteerib faasidele toidet.
Kui kaks mootorit paralleelselt ühe regu taha panna on tagasiside mootori rootori asendist suhteliselt ebatäpne ja heal juhul langeb lihtsalt kasutegur,
halvemal juhul põleb kooslus maha.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Nüüd ka lennukil toimiv ratas ees,mida saab ka puldist keerata.Nüüd vaja asjad peale panna ja peaks olema vist lennuks valmis.Üks juhe tuleb veel juurde sebida..saba servo juhe..tuleb pääääris pikk!

*Jah! lennukile tuleb 2 regu.

Image
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

sama komplekt koos keeramis süsteemiga seisab kapil mis oli sulle mõeldud aga lugesin et said aga eks järgmisele projektile,oli plaanis ise ära tuua kuid asjad muutusid.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Pisikene test sõitmine isegi oli täna.. vaja veel tüürid paika panna jne.
sry et video suht halb,luts telf+hämar vihmane ilm.regud muidugi vajavad kh enne lendu ära kalibreerimist.

https://www.youtube.com/watch?v=RsYvlfa00qw


sry et video on kummuli..muutsin õigeks,aga youtube pole veel muudatust teind.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Täna tegin lennukiga ka eduka lennu..stardis küll takerdusin mingi kivi otsa mis lõi ratta alt,aga õnneks start õnnestus.homme siis proowime startida käest ja ka filmida:D maandumine 2rattaga oli karm!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Nonii...võib selle teema ka nüüd lukku panna,kuna lennuk lendab üli hästi.käest start ja maandumine oli ka mõnusad.prooviks lülitasin õhus motod välja et näha kuda käitub..ei kaldugi kummuli vms.hakkab lihtsalt alla vajuma..

Nüüd tuleb siis mõni uus projekt välja mõelda.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Lubadus on lubadus..täna cr 10:00 syndis meile poiss.seega minu p38 ei osale 20sept võistlusel.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

kyylik wrote:Lubadus on lubadus..täna cr 10:00 syndis meile poiss.seega minu p38 ei osale 20sept võistlusel.

´
õnnitlused siit poolt.tulevane lendur või.
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

P-38

Post by särts »

Minu poolt kah õnne!Nüüd oleks puldi kujulist lutti ka vaja ja muidugi vankrile tiivad.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Palju õnne! Loodetavasti kasvab poiss sinust priskemaks ikka :lol:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kisub O.T. :) ... aga minugi poolt palju õnne lisa pensionisamba puhul. :lol:
Post Reply